Шест от най-бързите колела за спускане на пазара в момента. Половин дузина от най-добрите актуални DH машини за скорост

  • 6. Mondraker Summum Carbon Pro Team. Супер високотехнологичен байк с ниско разположен заден шок и карбонова рамка. Отзад ходът е 205 мм, а отпред работи Fox 40 27.5 FIT4 LSC Performance Elite, с 203 мм. Въпреки сериозното оборудване, машинката тежи едва 15,9 кг. Цената и е 8900 евро. 6. Mondraker Summum Carbon Pro Team. Супер високотехнологичен байк с ниско разположен заден шок и карбонова рамка. Отзад ходът е 205 мм, а отпред работи Fox 40 27.5 FIT4 LSC Performance Elite, с 203 мм. Въпреки сериозното оборудване, машинката тежи едва 15,9 кг. Цената и е 8900 евро.
  • 5. Specialized S-Works Demo 8. Също с карбонова рамка и заден шок от, познайте, Ohlins, шведските царе на амортисьорите. Отзад ходът е 200 мм, както и отпред - RockShox BoXXer Team (203 мм). Дизайнът също е силна страна. Цената е около 7600 евро. 5. Specialized S-Works Demo 8. Също с карбонова рамка и заден шок от, познайте, Ohlins, шведските царе на амортисьорите. Отзад ходът е 200 мм, както и отпред - RockShox BoXXer Team (203 мм). Дизайнът също е силна страна. Цената е около 7600 евро.
  • 4. Scott Gambler 710. Тук имаме алуминиева рамка с 210-милиметров ход отзад и вилка FOX 40 RC2 FIT4 Factory с 203 мм ход отпред. Любопитна забележителност на тази рамка е възможността за настройване на ъгъла на челото, като велосипедът може да с спекне както с 27,5-инчови колела, така и с класически 26-ици. Струва около 5500 евро. 4. Scott Gambler 710. Тук имаме алуминиева рамка с 210-милиметров ход отзад и вилка FOX 40 RC2 FIT4 Factory с 203 мм ход отпред. Любопитна забележителност на тази рамка е възможността за настройване на ъгъла на челото, като велосипедът може да с спекне както с 27,5-инчови колела, така и с класически 26-ици. Струва около 5500 евро.
  • 3. Canyon Sender CF 8.0. Хибридна рамка с карбонов основен триъгълник и алуминиева задна секция. Vivid Air 2C заден шок и RockShox BoXXer Team вилка отпред. Ходът отзад е 200 мм, шините са 27,5 инча, а масата на байка е 16,5 кг. Струва малко над 4000 евро. 3. Canyon Sender CF 8.0. Хибридна рамка с карбонов основен триъгълник и алуминиева задна секция. Vivid Air 2C заден шок и RockShox BoXXer Team вилка отпред. Ходът отзад е 200 мм, шините са 27,5 инча, а масата на байка е 16,5 кг. Струва малко над 4000 евро.
  • 2. Trek Session 9.9 е един от любимите ни DH байкове, супер бърз. И двете секции на рамката са изработени от „бомбоустойчив“ карбон, амортизиращите елементи са Fож ходът отзад е 210 мм, а монтажът е Shimano Saint. „Вилицата“ е Fox Factory 40 FIT RC2 с 203 мм, а колелата са 27,5-инчови. Тежи 15,6 кг и струва 8500 евро. 2. Trek Session 9.9 е един от любимите ни DH байкове, супер бърз. И двете секции на рамката са изработени от „бомбоустойчив“ карбон, амортизиращите елементи са Fож ходът отзад е 210 мм, а монтажът е Shimano Saint. „Вилицата“ е Fox Factory 40 FIT RC2 с 203 мм, а колелата са 27,5-инчови. Тежи 15,6 кг и струва 8500 евро.
  • 1. YT Tues CF Pro. Отново рамка от въглероден композит, на което се дължи и масата от 15,4 кг, супер добро постижение за DH байк с 208-милиметров ход отзад и 203-милиметрова вилка отпред. Последната е Fox 40 Float Factory, като отзад също работи шок Fox Factory. Монтажът е Sram, каквито са и спирачките с дискове 203 мм отпред и 200 отзад. Много корав, лек и бърз велосипед. Струва около 5000 евро. 1. YT Tues CF Pro. Отново рамка от въглероден композит, на което се дължи и масата от 15,4 кг, супер добро постижение за DH байк с 208-милиметров ход отзад и 203-милиметрова вилка отпред. Последната е Fox 40 Float Factory, като отзад също работи шок Fox Factory. Монтажът е Sram, каквито са и спирачките с дискове 203 мм отпред и 200 отзад. Много корав, лек и бърз велосипед. Струва около 5000 евро.

14 Nov 2016

„Кръгове въртят кръгове,“ се казва в един от най-готините филми за планинско колоездене, Life Cycles. Машини, задвижвани от човешка сила и гравитация, прости като принцип, но доста сложни, като технологии, в днешно време. А DH-а, downhill-a или дисциплината спускане, определено е една от най атрактивните.

И една от най-изискващите към самата машина. Съвременните байкове за спускане, на утвърдените марки, могат и струват повече от някои мотори и автомобили. Така наречените full suspension колела стават все по-леки и все по-здрави. Ето ви една селекция на Red Bull, по темата, с кратко инфо за всеки байк под всяка снимка.

Лукс от Китай!