Yamana XJR, вдъхновена от... BMW R nineT. Какво?! Галерия и историята
„Единственото, което е останало от оригиналния байк са двигателят, рамата и рамото на задното окачване, всичко друго е ново,“ казва Жорж Родригез, човекът създал този готин байк. И който през седмицата е шеф на софтуерна фирма в Португалия, а през уикендите е бачкал по този мотор, който е първият му проект. Доста успешен смеем да твърдим.
Жорж купува 1998 Yamaha XJR 1200 и запретва ръкави. Моторът вече е бил „пробван“ да бъде превърнат в кафе рейсър, но с евтини части и ужасна боя. Родригез сваля всичко това, с една основна идея „Проектът трябва да бъде изграден около двигателя, да е мощен, да се свали масата, като моторът да може да се кара всеки ден. Като BMW R nineR,“ казва Жорж, който дори нарича мотоциклетът Yamaha XJR9T.
Резултатът го виждате в галерията. Моторът е олекнал с цели 40 кг, резервоарът е реплика на Benelli Mojave, 17-ките са от Ducati 999, а вилката и спирачките са от 2010 Suziki GSX-R, като CNC фрезованите тройници са къстъм изработка, внос от Великобритания. Изпускателната система пък е Acrapovic, а „завършващите“ части са с марка Rizoma и Motogadget.
„След финалните настройки, моторът се движи много по-бързо от оригинала,“ казва Жорж. „Единственият компромис е по-малкият Mojave резервоар, който се нуждае от зареждане на всеки 140 км...“ Този мотор или R nineT? Хмм, ние избираме BMW-то, но и тази XJR е приказка. Заслужава си да погледнете и 400-кубиковия проект, базиран на по-малката XJR.