Този Merc G-Class e мощен 490 коня и гори 0 л/100 км. Терминаторът на Калифорния може да потвърди. Галерия и видео

  • Терминаторът в G-клас електричка. Галерия 17 кадъра Терминаторът в G-клас електричка. Галерия 17 кадъра

24 Jan 2017

G-Wagen, както често наричат култовия Merc G-Class е прочут с много неща, но не и икономичността и екологията му. Най-омразният за еколозите вариант е G 65 AMG, задвижван от 6-литров битурбо V12 с 630 к.с., който официално харчи по 22,7 литра на сто в града. Разумен и практичен автомобил... Чийто реален разход е около 30 (!) на сто.Не, че ако сте изсипали една торба с 540 000 лв. ще се притеснявате от консумацията на гориво.

В долния край на модификационната G-йерархия седи скромният нафтов G 350 CDI, който струва смешните на фона на V12-ката 180 000 лв, като това е базовата цена без опциите. В такъв случай ще може да се радвате на реален разход от около 15 на сто нафта, но 245 к.с. които ще вдигате сто за 8,8 сек и максимални 160 км/ч. Хмм, 180 000 лв и 160 км/ч? Но пък карате чисто нов G-Wagen.

Имате обаче и още един вариант, който всъщност нямате, защото колата от галерията не се продава и съществува само в един единствен екземпляр изработен специално за г-н Шварценегер. Тя е дело на австрийските електричари от Kreisel Electric, базата е именно G 350 CDI, а на представянето й пред медиите в Кицбюел, присъства и самият г-н Терминатор. Като бивш губернатор на Калифорния, Арни все пак трябва да насърчава екологичния начин на живот, нищо, че има и бензинов Hummer H1.

Колата е наистина интересна, макар че тежкият G не е от най-удачните варианти за електрификация, особено като се вземе предвид и ужасяващата му аеродинамика. Но пък предлага място, в което Kreisel са завинтили два електромотора с обща мощност 360 кВт (490 к.с.) и две батерии с общ капацитет 80 кВтч. В този си еко вид колата тежи 2,6 тона (за сравнение най-тежкият G 65 е със 100-тина по-лек) и ускорява от 0-100 км/ч за 5,6 секунди (5,1 за G 65).

Далеч не лош спринт, а максималната скорост е 183 км/ч, с 23 повече от тази на G 350 CDI, на която е базирана. Kriesel казват, че офроуд способностите на колата не са нарушени по никакъв начин, и че зарядът стига за около 300 км. Не е много, но не е и малко, а според същите специалисти, автомобилът може „да се напълни“ на 80% за едва 25 минути, ако се ползва 150-киловатчасова станция.

Харесва ли ви това возило? Споделете с нас долу в коментарите или на нашата фейсбук страница. Ако сте пропуснали тази G 65 AMG, която струва колкото близо 6 VW Touareg-a, кликнете на долното изображение. Приятно разглеждане!

Много практичен и интересен!