BMW Серия 5 Touring G31 е по-добрата „петица“. Това е положението. Галерия и инфо


01 Feb 2017

Защо да е най-добрата? Ами, първо защото е доста по-добра от предходното поколение F11 и второ, защото е по-функционална от чисто новия седан G30. Факти. Новото BMW Серия 5 Touring е дълго 4943 мм, което значи с 36 мм повече от вече старата G11-ка (и 8 мм повече от новия седан G30), по-високо е с 10 мм (1498 мм), по-широко с 8, а междуосието е със 7 мм повече от на старото комби – 2975 мм, колкото и при седана. И понеже говорим за комби, трябва да споменем още две характеристики, 570-те литра багажен обем (+10 спрямо F11), който може да скочи максимум до 1700, когато бутнете всички седалки, както и полезния товар – 720 кг с добрите 120 кг повече от преди. Супер.

Що се отнася до дизайна, трябваше ни малко време да свикнем с визията на G30 и още не сме сигурни, че стоповете ни харесват повече от тези на F10, но скоро ще видим колата на живо (и ще я караме) и тогава ще ни озарят най-реалните впечатления. Комбито? Доста хармонично и приятно изглеждащ автомобил, като имате предвид, че колата на снимките е с M Sport пакет. BMW я предлагат също и с по-умерените Sport Line и Luxury Line, за да има за всеки вкус.

Оборудването логично идва от седана. LED фаровете са серийни, което е супер, но може да поръчате Adaptive LED-ове с обсег от 500 метра и да правите нощта ден. Иначе, не е тайна, че BMW искат стабилни пари за повечето неща, които виждате по колите на пресснимките, често натупани догоре с екстри. Ако развържете банковата сметка може да си направите комбито луксозно колкото и Серия 7, с всичките му асистенти за самопаркиране, самокаране, 3D дистанционно наблюдение на колата и така нататък. Адаптивното окачване пък може да се командва с новия бутон Adaptive (който се появи с актуалната Серия 7 G11), при който колата сама взима решение колко да бъде стегната или отпусната и как да се държи, според вашите маниери на каране. И още тогава ни изникна въпросът защо са ви другите копчета Sport и Comfort при това положение? Интересна тема за размисъл.

И накрая, версиите и двигателите. От бензиновата страна седи BMW 530i Touring със задно предаване или опционалното xDrive, с 6-степенна механична кутия и 2-литров... да, 2-литров турбо мотор с 252 к.с. и 350 Нм. С него колата вдига сто за нелошите 6,5 секунди. Положението при 540i xDrive Touring също е с литър надолу спрямо предположението, което поставя означението: 3-литров редови шестак с турбо, 340 к.с. и 450 Нм, достатъчни за 5,1 сек до 100.

Нафтовите версии обаче не подвеждат с означенията си. При BMW 520d Touring 20d-то отговаря на обема на мотора: 4 цилиндъра, 190 к.с., 400 Нм и 8 сек от 0-100 км/ч. Топ дизелът пък (за сега, чакаме и кола с 3 турбини) 530d Touring се задвижва от 3-литров шестак с 265 к.с. и 620 Нм, серийно е със задно и 5,8 сек до сто, а опционално с xDrive за 5,6 сек до сто.

Какво да очакваме? Със сигурност още мотори и при двата лагера, плъгин хибрид и вероятно M Performance версия M550i xDrive с 462 к.с., а по-натам защо не и M5? Всъщност, знаем защо може би не, заради малкия интерес към тази форма на колата - E61 M5 бе направено едва малко над 1000 пъти, поради което BMW пропуснаха да направят F11 M5. Темат е добър повод, след като разгледате обилната галерия на новото G31 разбира се, да скочите в тази мега класик струващ 100+ хил. лева M5 E61 (кликнете на снимката).

Фенове сме! A вие?