Искаме да купим това Porsche Carrera GT. Колата е на 13 500 км и се продава. Галерия и инфо


14 Feb 2017

Неведнъж сме споделяли, че Porsche Carrera GT е може би любимият ни автомобил и един от най-значимите за 21-ви век. А тази конкретна кола е в пеееееерфектно състояние. Произведена е за САЩ и е внесена нова в Ню Мексико през 2004 г., след което сменя двама собственици преди през 2009-та да бъде продадена във Флорида на трети. Въпросният веднага праща колата в Щутгарт за детайлна инспекция и освежаване, макар че супер автомобилът е с минимален пробег.

А сега е време тази Carrera GT да намери своя четвърти много щастлив притежател, в рамките на търга в Амелия Айлънд, който Sothesby’s са насрочили за 10 и 11 март. По-особеното при тази кола е много рядко срещания цвят Seal Grey Metallic, а освен това машината идва и с най-вероятно неизползван комплект стилни чанти. Обърнете внимание на дръжката на една от тях – изработена е от същата комбинация от бреза и ясен, която е ползвана за скоростния лост. Яко.

В сайта на аукционната къща все още не пише ценовия диапазон предвиден за колата, но ако съдим по състоянието и останалите екземпляри на пазара, този автомобил с номер на шасито WP0CA29874L001150 би следвало да смени собственика си за не по-малко от 1 милион евро. Пари с които за съжаление не разполагаме [преглъщаме тежко]. Но пък трябва да се радваме, че въобще съществуват подобни машини, защото Carrera GT наистина е феноменална [внимание, следва нърд инфо за колата, изразено с нескрито вълнение]. 

Моторът е базиран на 5,5-литровия V10, с който Porsche участваше в Льо Ман, но тук разпробит до 5,7 литра (5733 куб. см), машина която звучи е-по-хал-но! Нищо общо със съвременните двигатели, турбо мотори, хибридни системи или каквото искате. Максималната му мощност е 612 к.с. при 8000 об/мин, а въртящия момент – 590 Нм при 5750 об/мин. Достатъчни за много сериозна динамика.

Porsche Carrera GT ускорява от 0-100 км/ч за 3,9 секунди, а от 0-200 за едва 9,9. Максималната скорост е 330 км/ч, а официалният среден разход 17,9. Днес не може да срещнете такава официална консумация никъде другаде, освен при съвсем пресния Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. Но начинът, по който този автомобил превръща бензина в звук и енергия е еуфоричен. Това не е кола за всеки, може да ти отхапе главата, а трансмисията е 6-степенна ръчка, със сууууупер тежък съединител. На 2 юни 2004 Carrera GT записва и най-доброто време за серийна кола на „Ринга“ - 7 мин. 32 сек и 44 стотни. Зад волана тогава е, да, Валтер Рьол.

Как спира? Спира с 380-милиметрови карбо-керамични дискове (Porsche Carbon Ceramic Brakes). През 2001 г. Porsche представя първата кола с керамични спирачки в света, 911 GT2, като за 2003 усъвършенства системата, която спира маса от 1360 кг. Carrera GT е дълга 4,62 метра, широка е 1,92, а височината е едва 1,16 метра. Тя е любимият модел на Валтер Рьол, който знаете кой е. И който е участвал в разработката на колата.

Производството се осъществява не в Щутгарт, а в Лайпциг, в същия завод, в който по-късно започват да се правят и Cayenne, Panamera, а в последствие и Macan. Всичко е карбон, дори подовите плоскости, които правят дъното на колата изключително аеродинамично. Карбонов монокок, карбонови седалки, които тежат по едва 10,3 кг всяка (двойно по-малко от нормалните) и семпъл интериор с високо разположен скоростен лост, завършващ с дървена топка от споменатите бреза и ясен. Колко яко. Направени са едва 1270 броя Carrera GT, така че ако имате няколко свободни милиона, може да инвестирате, като се метнете до Амелия Айлънд за 10 и 11 март (допълнителна галерия на колата ще намерите, като кликнете на тази готина снимка).

Сбогом V10!