Това Porsche 930 IROC Twin Turbo е с водно охлаждане и генерира 820 коня. Галерия и инфо

  • Галерия с 12 снимки. Галерия с 12 снимки.

17 Feb 2017

Леко странно Porsche, на чийто регистрационен номер пише ‘Historical Vehicle’, непосредствено до двойката въздушни филтри на чифта турбини Turbonetics BTX5857. Колата е дело на Bisimoto Engineering и е вдъхновена от 911 RSR състезателните автомобили от първия сезон на IROC (International Race of Champions) сериите, провел се през 1974.

Тази брутална синя 911-ка е базирана на 930, но на мястото на въздушния турбо шестак Bisimoto са напъхали M96 агрегат от 996, който също така е основно преработен, ризите на цилиндрите са от специален обогатен с въглерод чугун, мотовилки от стомана, титаниеви ограничители на клапаните, къстъм кулер и още доста работи, от които разбират тези калифорнийци.

Резултатът в началото, когато колата е била с по-големи турбини, е вълизал на 1100 к.с. на задните колела. Хиляда и сто коня на тези задни Toyo Poxes R888, нанизани на Fifteen52 джанти в стил ‘Fuch’ и с размери 17x11 и 17x9 отпред. В последствие обаче, с цел колата да бъде по-... караема, Bisimoto подменят турбините с по-малки и правят някои настройки на AEM електрониката. Така Bisi-то става с разумните 820 к.с. и 840 Нм. При маса 1100 кг, което прави 1,34 к.с. за килограм кола. Супер.

За сравнение, макар че двете возила са адски различни, новото Ferrari 812 Superfast (най-мощната серийна кола на италианците правена някога, кикнете на снимката горе за инфото и галерията и), развива 800 к.с., а съотношението маса/мощност е 1,9 кг/к.с. Ние обаче си имаме любима класическа 911-ка и тя е дело на виртуозите от Singer. Кликнете на това бижу долу.

 

Първородната Godzilla!