Ferrari 812 Superfast е най-мощната кола с преден мотор. Генерира 800 к.с. и вдига сто за 2,9. Галерия и инфо


16 Feb 2017

Абсолютна класика в абсолютно нов прочит. Ferrari с масивен и атмосферен - о, да! - V12, който е разположен отпред и задвижва задните гуми. Без помощта на ел. машинарии – чиста атмосферна мощ. И по-точно 800 к.с. при 8500 об/мин и 718 Нм при 7000 оборота, като 80% от максималния въртящ момент е наличен още от 3500 об/мин. Тази 6,5-литрова машина с разположени под 65º цилиндрови редици е фамозна, не се съмняваме, а 7-степенната F1 кутия с два съединителя е адски бърза. Също не се съмняваме.

Моделът е кръстен 812 Superfast и наследява F12berlinetta и F12tdf, по доста мощен начин. От Ferrari казват, че няма друг автомобил в серийно производство с монтиран отпред мотор и подобни параметри. Италианците се хвалят със 123 к.с. на литър работен обем, а това че моторът е пред краката на шофьора резултира в разпределение на масите в съотношение 46% отпред и 54% върху задвижващата ос. При положение, че колата тежи приличните 1540 кг., което пък означава под 2 кг за конска сила. Супер.

Други любопитни технически детайли? Superfast разполага с активна аеродинамика, знаете, самолетни истории, отварящи се въздуховоди, задкрилки, предкрилки, ламели в дифузьора и т.н., правещи 800 Superfast супер стабилно при супер високи скорости. Всъщност, купето не е по-бързо от моделите, които наследява: развива 340 км/ч, а ускорението от 0-100 е 2,9 секунди, с 0,2 по-добро от F12berlinetta (другото червено Ferrari в материала) и същото, като на F12tdf (единственото жълто Ferrari в материала). За още по-доброто управление се грижи системата за завиване на задните колела Virtual Short Wheelbase v.2.0, а за усмивката на щастливците купили колата се грижи SSC v5.0 (Side Slip Control, електронното парче правещо дрифта лесен за всички).

Екстериорът? По-агресивен, вече с четири стоп елемента отзад и вирнато дупе в духа на 365 GTB4 от 1969 казват от Ferrari. Колата остава чиста, макар да не и липсват отвори, дръжките на вратите са сходни с тези на F12, а отпред серийно се монтират изцяло диодни фарове. Що се отнася до кокпита, той е „по-спортен и с по-радикален вид“. Супер. И за да е още по-ясно колко по- е новото Ferrari 812 Superfast, F12berlinetta развива 740 к.с., с 60 по-малко, а F12tdf с 20 надолу.

Прилагаме и няколко картинки за преки визуални сравнения на автомобилите, както и шестте официални фотоса на Superfast в галерията горе. После пък може да се метнете на тази J50-ка долу, която е открита, генерира 690 к.с., идващи от централно разположен... битрурбо мотор с 3,0 V8 (кликнете на колата).

Сбогом V10!