11 от най-бруталните открити автомобили. И Daihatsu Copen. Галерия и инфо
Mercedes-Benz CLK GTR Roadster. Чист състезателен автомобил с добавени работи за да бъде допуснат до улицата. Направен едва 6 пъти, във версия роудстър (20 купета) и задвижван от масивен 6.9 V12 с 612 к.с. и 775 Нм, 0-100 за 3,8 сек и 320 км/ч.
Porsche Carrera GT. Ултимативната Carrera, също е предвидена първо за състезания. Мощността е 612 к.с. от 5,7-литров V10, конструкцията е карбонова, а подробен материал за колата ще откриете, като кликнете на маркираното и име и долу в текста.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitessе. На практика открита версия на Super Sport със същия 1200-конен 4-турбо W16 мотор. Vitеsse държи и рекорда за най-бърз сериен роудстър в света – 408,84 км/ч, вдига сто за 2,6 секунди. Супер.
Hennessey Venom GT Spyder. Открита версия поръчана от Стивън Тайлър. През 2016 колата вдигна 427,4 км/ч, с което би Vitesse и грабна титлата за най-бързо кабрио (макар и неофициално). Мощна е 1451 коня, като през януари бе продадена за 800 000 долара.
Pagani Zonda Cinque Roadster. Направена едва 5 пъти, това е и една от най-откачените Zond-и, Моторът е 7,3-литровия Merc-AMG, колата тежи 1210 кг пти мощност 678 к.с. Ускорението до 100 е 3,4 секунди, а цената: 2,5 млн. лв.
McLaren 675LT Spider. LT-то идва от историческия състезателен ‘Longtail’, като 675 в случая означава и мощността в к.с. Колата ще бъде произведена 500 пъти, всички вдигащи 100 за 2,9 сек и развиващи 326 км/ч.
Lamborghini Aventador SV Roadster. С 50 кг по-лек от стандартния Roadster и една от последните коли с масивен атмосферен V12: 6,5-литра, 750 к.с. и липса на покрив, за да ги слушате. Ускорението до 100 е 2,9 секунди, а максимални 350 км/ч/.
Lamborghini Veneno Roadster. Успява да изглежда още по-неземно. Под мега дрехите се крие Aventador SV Roadster и същия 750-конен V12, но Veneno е с 5 км/ч по-бързо. Не че това е важно, важно е че изглежда по този начин и че го има само в три екземпляра.
LaFerrari Aperta. Топ модела от Маранело, който е хибриден. Моторът е 6,3-литров V12 със 800 коня + ел. моторче с още 163 коня. Общо 963 коня и 900 Нм, за ускорение от 0-300 е 15 и максимална скорост „над 350 км/ч“.
Porsche 918 Spider. Визуално предпочитаме Carrera GT, но не можем да отречем гения на техниката на 918. Също хибридна, като при Ferrari, но и доста различна: общо 887 к.с., 4x4, ускорение до 100 за 2,6 сек и максимални 350 км/ч.
Koenigsegg Regera. Също хибридна и също много различна. Колата няма скоростна кутия, защото... тежала, казват от Koenigsegg. Общо 1500 к.с. и 2000 Нм, за ускорение 0-100 км/ч за 2,8 сек, до 200 и максимални 400 км/ч.
Daihatsu Copen. Защо по дяволите е тук тази супер смешната количка? Ами, защото искаме да илюстрираме факта, че не е нужно да имаш кабрио с 1000+ коня, което да е направено от карбо-титан и да струва 5 милиона. Затова.
От мощния 1451 к.с. „модифициран Lotus“ Hennessey Venom GT, през Carrera GT, която е била предвидена за състезания, но в последствие адаптирана за писта, до карбо-титаниевата Zonda Cinque на Pagani. Това са три от най-готините коли със свалящи се покриви за последните две десетилетия. Плюс Daihatsu Coupen, което ще разберете накрая защо е включено в селекцията.
Разцъкайте галерията с оранжевите стрелки горе, като под всяка снимка ще намерите и кратко описание на мега роудстъра. Приятно разглеждане, след което може да кликнете на тази все още не произведена Huayra Roadster, която се очертава абсолютна фурия със 764 к.с. и цена от 4,5 милиона лева. Супер.
Сбогом V10!