KTM представи първия си мотор за MotoGP: RC16 се задвижва от 1000-кубиков V4 с 270 коня. Галерия и инфо

  • Галерия от 22 снимки. Галерия от 22 снимки.

22 Feb 2017

Преди време писахме за този интересен байк, но сега официалното му представяне е вече факт. Черното покривало с надпис ‘READY TO RACE’ свалиха заводските пилоти Брадли Смит и Пол Еспаргаро, които ще подкарат... стоманените RC16-ки в Катар на 30 март. Те вече тестваха машината, но моментът на истината ще бъде именно в края на март, когато различните машини ще покажат от какво са направени.

Реално, основата им е от стомана. KTM винаги са били интересна марка, а новият им мотоциклет за MotoGP само продължава това становище. Австрийците просто си имат собствено виждане за нещата, което всъщност е яко.

Докато всички останали марки използват алуминиеви рами, KTM пускат RC16 със стоманена тръбна конструкция, като разбира се задното рамо на окачването е алуминиево. Интересен е и двигателят: 90-градусова V4-ка, която генерира около 270 к.с.

Стоманата обаче не е единственото нещо, което отличава моторетката от останалите MotoGP машинки. KTM RC16 е и единственият байк в решетката, който разчита на окачване от WP, вместо на Öhlins. Причините за това са няколко, като ще споменем само две от тях. Първо, WP е подразделение на KTM и второ, фабриката им се намира на няколко минути от завода на KTM в Австрия. Има логика.

KTM RC16 търкаля 17-инчови магнезиеви колела Marchesini, спирачките идват от Brembo, а изпускателната система е дело на словенците от Akrapovič. Чакаме старта на сезона с нетърпение, макар че за КТМ той ще е по-скоро тестов, тъй като им е първи.

След като разгледате обилната галерия със състезателните машини на Смит и Еспаргаро, след което хвърлете едно око и на може би най-добрия адвенчър байк на пазара в момента. KTM вложиха адски много усилия и ноу-хау с които да надвият лидера в класа BMW R 1200 GS. Кликнете на този брутален KTM 1290 Super Adventure R за пълната галерия и инфо за мотора.

Първородната Godzilla!