Това е новият Ford Fiesta ST. Изглежда супер, мощността е 200 к.с., а моторът 1,5 с... три цилиндъра. Галерия и инфо
За да сме напълно откровени ще кажем, че малко съжаляваме за загубата на единия цилиндър и буталото. Досегашната кола се задвижваше от 1,6-литрова четворка със 180 к.с. (и версия с 200 к.с.), докато Fiesta ST MkVII идва с нова 1,5-литрова турбо тройка. Но, живот, еволюция, емисии, ефективност и други такива. Не казваме че новият мотор лош, а вероятно и звучи добре, на база на това което сме изпитвали от досегашните 1-литрови 3-цилиндрови мотори. Просто ни се иска да са четири.
Но не са и това няма никакво значение, защото сме убедени, че новото поколение на един от най-готините малки хотхечове е още по-добър. Освен 200 коня моторът генерира и 290 Нм, достатъчни за ускорение от 0-100 км/ч за 6,7 секунди. Колата идва и с три режима за каране, Normal, Sport и Track, като последният е програмиран за яко каране на писта, без досадните тогава електронни помощници.
Друга новост? Ами, още с пазарния си старт Fiesta ST ще може да се поръча освен с 3 врати, така и с 5. Досегашното ST бе само три, докато в САЩ пък бе налична само с 5. Отвън нови готини 18-ки, B&O Play стерео вътре, Recaro спортни седалки и като цяло много по-качествени материали отпреди. Нямаме търпени да я покараме. Както и това долу, седящо в другия край на Ford Performance гамата, макар че до него на дали ще се доредим (кликнете на бруталния Ford GT за супер яка фотосесия на колата).