Вижте (и чуйте) как Lamborghini Huracan Performante потрошава рекорда на „Нюрбургринг“. Видео


05 Mar 2017

Може би си спомняте, че миналата година пилот на име Марко Мапели се закопча за Lambo Aventador SV, най-буталната суперкола на „биковете“ от Сант’Агата, и постави мноого добро време на „Ринга“. Времето му бе 6 мин. и 59 сек., тоест с 26 секунди по-добро от това на Merc SLS Black Series. Двадесет и шест. Двадесет и пет по-бързо от Ferrari Enzo и стандартния Aventador с неговите „смешни“ 700 коня, осем по-бързо от Nissan GT-R Nismo и две по-слабо време от рекордодържателя Porsche 918 Spyder (6 мин. и 57 сек). Супер.

Lambo обаче явно взеха на сериозно нещата, защото направиха (на дали само заради това, но със сигурност съобразена и с „Ринга“) кола, която да е дооооста бърза на „Нордшлайфе“ и която да детронира хиперхибрида на Porsche. Тази кола обаче не е базирана на големия кораб Aventador, a се казва Huracan Performante. И направи точно това в ръцете и краката на същия този Марко Мапели – в края на миналата година Марко изкара маскирания прототип и свали 5 секунди от времето на Porsche. Пет секунди в света на „Нюрбургринг“ не е малко.

Видеото от рекорда бе разпространено преди броени дни и дава ясна представа за уменията на Марко, както и за способностите на колата. Performante е олекотена с 40 кг версия нa Huracan, но далеч не само. Атмосферният 5,2-литров V10 е оптимизиран до все още неспоменати параметри, които го правят най-мощния мотор по рода си, а 7-степенната кутия с два съединителя също е преработена. Един от най-големите козове на Performante обаче е активната аеродинамика, която от Lambo нарича Aerodynamica Lamborghini Attiva (ALA).

Тази аеро магия работи с ел. мотор разположен в средата на предния сплитер, командващ две „предкрилки“ заемащи оптималното положение за всеки конкретен момент. Те заедно с новия доста щедър заден спойлер, също активен, дават (явно) доста сериозно предимство на Lambo Huracan Performante. Супер. Супер е и звукът на този V10, който скоро ще ни липсва, защото всичко отива към турбото и електрическото задвижване. И като стана въпрос за Lambo и звук, може да кликнете на тази картинка долу.

Сбогом V10!