Lambo Huracan Performante избухва с 640 к.с., 2,9 до сто и 750% повече сила на притискане. Галерия и инфо
Седемстотин и петдесет процента означава седем пъти и половина повече натиск от аеродинамиката на колата. Което, ако е така както казват от Lamborghini, донякъде обяснява (все още недоказаното) време на „Ринга“ от 6 мин., 52 сек и 01 стотни. Грандиозният скок в аеро силата се дължи на активните сплитер и задно крило, които италианците наричат Aerodynamica Lamborghini Attiva (ALA).
Тази аеро магия работи с ел. мотор разположен в средата на предния сплитер, командващ две „предкрилки“ заемащи оптималното положение за всеки конкретен момент. Те заедно с новия доста щедър заден спойлер, също активен, дават (явно) доста сериозно предимство на Lambo Huracan Performante. Но това е само един от асовете на новия супер модел.
Другият е мора, най-мощният V10 правен някога от Lambo. Атмосферният 5,2-литров агрегат е получил титаниеви клапани, бронзов капак на колекторите, нова изпускателна система и оптимизация на чарковете отговарящи за постъпващия в него въздух. Резултатът е 640 к.с. (30 повече от тези при LP610-4) и 600 Нм, 70% от които са налични още от сладките 1000 об/мин.
Което, заедно със загубата на 40 кг от масата (вече 1382 кг.) пък е довело до мноого приятно отражение на динамиката на колата. Ускорението от 0-100 км/ч е паднало под три секунди до 2,9, спринтът от спряло положение до 200 км/ч трае 8,9 секунди, а максималната скорост е „над“ 325 км/ч. Цената? Имаме данни за стартовата във Великобритания с данъците и таксите, която в лева прави 500 хил. Lamborhnini няма официално представителство у нас, но за сравнение един базов Aventador излиза около 550 хил. лв.
Кликнете на тази внушителна задница с качени горе тръби. Тя ще ви одведе до видеото с което Lambo претендират, че са счупили рекорда на „Ринга“. Заслужава си да го изслушате цялото.