Alpine A110 срещу 718 Cayman. Може ли да се мери Renault с Porsche? Галерия и сравнение


08 Mar 2017

Renault срещу Porsche. Допреди ден щеше да звучи абсурдно, но днес е сравнението е напълно адекватно, защото французите най-сетне показаха Alpine A110, моралния наследник на едноименния култов модел от 1961 г. Кола, която е особено специална за нас българите, защото се произвеждаше и у нас под формата на „Булгаралпин“ и най-вече заради големия Илия Чубриков, прославил страната ни по света с A110, което кара по ралита, като „Монте Карло“. Та, с две думи, доста чакана кола, за която Renault ни подгрява вече няколко години и ето, че моделът вече е готов.

Аlpine A110 остава верен на оригиналната концепция: лека конструкция, разположен отзад двигател, разположен отпред резервоар и задвижване на задните колела. Рецептна идентична с тази на Porsche 718 Cayman, заради което си позволяваме да опънем няколко паралела между двата автомобила.

Размерите. Що се отнася до размерите Аlpine A110 е дълго 4178 мм, широко е 1798 мм и е високо 1252, което го прави една идея по-компактно от 718 Cayman (+20 мм в дължината, 3 мм в ширината, 43 мм във височината). Тук е добре да споменем и Alfa 4C, която също е със сходен калибър, макар и малко по-малка, но ако навлезем в подробности и за нея ще трябва да включим и Lotus Exige и ще стане много тежко. Така, че можем да приключим тази тема със заключението, че A110 и 718 са доста близки по размери.

Багажното пространство. Окей, малко е абсурдно да сравняваме товарните обеми на подобни коли, но въпреки това ще го направим. Тук Alpine губи с неговите скромни 196 литра разпределени почти идентично между двете отделения отпред и отзад. Cayman от своя страна предлага 150 литра отпред и 275 литра отзад, общо 425 или повече от два пъти... повече. Не, че това е определящо, както споменахме, а и все пак 718 e и мааалко по-голям.

Двигателите. Моторът на Apline A110 е съвместна разработка на Renault-Nissan и е с обем 1,8 литра, 4 цилиндъра, турбо и мощност 252 к.с. Максималният въртящ момент е 320 Нм, а скоростната кутия е само една, 7-степенна с два съединителя от Getrag. Базовият 718 Cayman от своя страна разчита на 6-цили..., извиняваме се, това беше преди, на 4-цилиндорв 2-литров боксер също с турбо и с показатели 300 к.с. и 380 Нм. Той идва с 6-степенна ръчка, но може да се поръча със 7-степенна PDK, също както Alpine.

Динамиката. Тук Alpine се справя доста добре и заради ниската си маса, която е едва 1080 кг. Това означава съотношение мощност/маса от 233 к.с./тон, докато при по-тежкото Porsche (1410 кг с PDK, защото A110 идва само с такава кутия) този показател е 208 к.с./тон. В резултат екипираното с опционалния Sport Chrono пакет Porsche вдига 100 км/ч от място за 4,7 сек, а Alpine го прави за 4,5. Renault-то обаче е ограничено на 250 км/ч, докато Cayman продължава до 275 км/ч.

Цената. Тук също е интересно. Renault обявиха, че пускат Alpine A110 в първа ограничена в 1955 броя серия означена като ‘Premiere Edition’, с цена за кола 58 800 евро във Франция. Porsche от своя страна продава базовото 718 Cayman без ограничение в бройките и със стартова цена от 56 688 евро с ДДС и опционалната PDK кутия. Тоест, имаме идентични суми, само че тук трябва да се вземе предвид, че за тези пари немците няма да ви дадат почти никакви гелзотийки, които вие неминуемо ще искате и ще се наложи да си доплатите за тях. Французите ще ви дадат базовата кола доста по-добре оборудвана, само че с една уловка и тя е, че всички Alpine A110 с ляв волан от първата серия (1955 броя) са били резервирани до края на 5-я ден от старта на продажбите. Тоест, ще ви се наложи да почакате, но пък ще карате доста по-ексклузивен автомобил от базовия 718.

Заключението? С настоящия материал далеч не целим да излъчим победител или да кажем коя е по-добрата от двете коли. Истината е, че се радваме че Renault направи подобен автомобил и че концепцията за лека и малка спортна кола продължава да живее в наши дни. Porsche от своя страна произвежда изключителни автомобили и със сигурност Cayman е по-премисленият от двата, но цената му лесно може да надмине стабилно тази на Alpine. Ще се радваме да споделите и вашето мнение по темата, като коментар тук в сайта или във Facebook.

Текст и илюстрация: Иван Монев

Супер симатяга!