В този 1976 Jaguar XJ Coupe работи 5,7-литров Chevy LS1 V8. Носи боя от Porsche и е прекрасен. Галерия и видео
Тази кола е прекрасна. От една страна имате класическо купе без B-колона (мега яка особеност!), това класическо купе е Jaguar, който изглежда страхотно и трето – нямате ненадеждността на британските коли от онова време. А, и четвърто, имате 5,7-литров Chevy LS1 V8 вграден в красивата предница, който си идва със съответния звук. Съответен, но уникален за този Jag, защото Марк Ласки, притежателят на това бижу, е монтирал (или поръчал да се монтира) LS3 колектори на мотора и специално изработена изпускателна система с 5,7-сантиметрови тръби. Чарковете по задницата са взети от 1995 Jaguar XJS, подрамата е от XJ MkIII, а амортисьорите са общо шест Bilstein.
Точно така, шест амортисьора, два отпред и четири отзад, като колата е пусната с няколко сантиметра по-ниско от оригиналната. Този подход към окачването е адекватен към 365-те коня на новия мотор. Боята пък е извадена от каталога на Porsche и се казва “Lapis Blue”. Отива му. Интериорът е отделна тема, изпипан също до последния детайл. Connolly кожа в внос от Великобритания (колата е направена и се намира в Калифорния), таван облицован с алкантара, фино дърво за таблото, класически волан с дървен обръч Nardi, салонът е прекрасен.
Не сте виждали XJ Coupe от това поколение досега? Нищо чудно, между 75-та и 78-ма Jag са произвели едва 9378 екземпляра от купето без B-колони, 6505 броя с 4,2-литрв редови шестак и 1873 с 5,3-литров V12. Но никога с V8, какъвто работи в тази кола. Прекрасна. След като гледате видеото и разгледате още по-яката галерия, може да кликнете на този... двоен LS1, който всъщост е V12. Това е и чарът на този мотор, че е лесен за поддръжка, надежден и лесен за... модифициране, както се вижда в случая. Кликнете на снимката за видеото.