6/5/4 Motors Husqvarna 256 със ски за шведската армия. Доста странен и симпатичен байк. Галерия и инфо
Този мотор определено е един от най-странните за които някога сме писали. Моделът е проектиран през 60-те години за да служи на шведската армия, а чифтът ски, които може да се прикрепя е с... доста интересна функционалност. Или по-скоро конструкцията на самия мотоциклет е странна за да позволи ползването на ските.
Йохан от 6/5/4 Motors обяснява. „Ските автоматично седят в горно положение, ако не ги натискаш с крака. А когато са долу смяната на скоростите с крак е практически невъзможна, затова към лоста е прикрепено пособие за управление с ръка. Скоростният лост е от дясната страна, а задната спирачка е отляво,“ казва Йохан. „Това е така за да можеш да боравиш със съединителя с лявата си ръка и докато сменящ скорости с дясната...“
Това не е всичко, тази симпатична Husqvarna 256 крие още любопитни функции. „Когато ползваш ските също така можеш да откачиш жилото на предната спирачка и да го свържеш наново, така че да контролира задната...“ Звучи ви сложно и вероятно е доста объркващо при първи сблъсък с тази машинария, но вероятно се свиква, а подвижните ски изглеждат мега яки.
Байкът се задвижва от двутактово двигателче с мощност 15,4 коня, а ауспухът му е изкаран високо за да седи далеч от камъните и... дълбокия сняг. Изпускателната тръба е модифицирана от 6/5/4 Motors, а самият двигател е бил в добро състояние – Йохан само го е почистил и е сложил нови гарнитури. Задната част на рамата е леко преправена, монтирали са мотокрос кормило и ръкохватки, прости контроли, свеж чифт Maxxis и нова боя.
Моторетката изглежда супер яко и семпло, в контраст със сложнотията около нейното каране. Йохан признава, че все още не я е пробвал на сняг, но баща му бил докарал следващия модел Husq 258 с автоматична трансмисия. „Труден е за каране дори с такава, така че предполагам с 4-степенната ръчна няма да бъде по-лесно,“ казва Йохан.
Интересен байк, а Husqvarna определено е любопитна марка. След като разгледате десетте кадъра на сипатичната 256 ви предлагаме да кликнете на този мотор тук, Husqvarna 401. Той все още е в концептуален вид, но серийното му производство е потвърдено, което е супер.