Алонсо се пуска в Инди 500. Пропуска Гран при на Монако

  • Галерия с 10 снимки. Девет на оранжевия болид на Алонсо, който много не върви, и една на Дженсън Бътън с по-бърза кола. Галерия с 10 снимки. Девет на оранжевия болид на Алонсо, който много не върви, и една на Дженсън Бътън с по-бърза кола.
  • Предвид резултатите на McLaren през сезона дотук, не е особено чудно желанието на Алонсо да се разнообрази с други състезания Предвид резултатите на McLaren през сезона дотук, не е особено чудно желанието на Алонсо да се разнообрази с други състезания
  • Най-вероятно в кокпита на Алонсо ще седне съотборникът му до миналата година Дженсън Бътън Най-вероятно в кокпита на Алонсо ще седне съотборникът му до миналата година Дженсън Бътън

12 Apr 2017

McLaren днес обяви, че Фернандо Алонсо, двукратният световен шампион и звезда на отбора, ще пропусне най-бляскавото състезание от календара на Формула 1 – Гран при на Монако. За да участва в Индианаполис 500.

Това е интересно по две причини. Първо – ясно показва, че McLaren търси начин да компенсира Фернандо за досадното преживяване в един от най-бавните болиди през този сезон. И второ – бихме могли да предположим, че испанецът ще се опита да се превърне в едва втория пилот, постигнал Големия шлем на моторните спортове – да спечели Гран при на Монако (което вече е правил два пъти), 24-те часа на Льо Ман и Инди 500.

Самият испанец не отрича желанието си да атакува тройната корона: „Една от амбициите ми е да спечеля и трите състезания – нещо, което е правил само един пилот в историята на моторните спортове – Греъм Хил. Задачата е трудна, но нямам търпение да опитам. Не знам кога ще се състезавам в Льо Ман, но един ден ще го направя, само на 35 съм, имам много време.”

Преди да се хвърли в Льо Ман, състезание, което преди две години беше спечелено от пилота от F1 Нико Хюлкенберг, Алонсо има нелеката задача за първи път да се състезава на овал.

„Преди никога не съм карал Индикар, нито съм се пускал на овална писта, но съм сигурен, че ще свикна с нивата на сцепление бързо. Гледал съм много състезания от шампионата на Индикар по телевизията и съм наясно, че е необходима страхотна прецизност, за да караш на толкова малко разстояние от другите при 350 км/ч.”

350, да. Болидът, който ще кара Алонсо, също като служебната му кола в F1, е McLaren с двигател Honda под шапката на отбора Andretti Motorsport. Конфигурацията също е V6, но тук има две турбини.

Все още не се знае кой ще заеме мястото на Алонсо, но смело можем да предположим, че това ще бъде добре познаващия както болида, така и пистата в Монако, Дженсън Бътън. За всеки случай пращайте CV-та на McLaren, още не са обявили решението си.

По-възрастните читатели, и тези, интересуващи се от американски състезания, вероятно си спомнят, че McLaren има славна история в Индикар. На първо място самият Брус Макларън има победа в Гран при на Монако и в 24-те часа на Льо Ман, така че му липсва само тази в Инди 500. Като конструктор неговите коли я постигат три пъти.

За да разберете колко рядко населен е клубът дори на опиталите да постигнат трите заветни победи, е добре да знаете, че само 17 пилоти са участвали и в трите състезания. Греъм Хил е първият и засега единственият, триумфирал и на трите писти – пет пъти в Монако, между 1963 и 1969, през 1966 в Инди 500, а през 1972 и в Льо Ман.

Лукс от Китай!