Вече официално: Новата S-класа на Mercedes има 630 к.с. и е автономна. Донякъде.


18 Apr 2017

Следва разказ за нови двигатели и технологии, защото (както виждате от снимките) обновената S-класа на Mercedes изглежда почти като необновената S-класа на Mercedes.

Официалното представяне се състоя часове преди откриването на автосалона в Шанхай, а продажбите започват през юли. Лимузината е получила всичко високотехнологично, което видяхме в E-класата, и някои други бонуси. Например системата Distronic Active Proximity Control, която използва данни от навигацията, за да намалява скоростта преди кръгови кръстовища, завои и разни подобни препяствия.

Има и нови двигатели. Benz се завръща към редовите шестаци. Така S350d се задвижва от такъв с апетитните 286 к.с. и 600 Нм, а с означението S400d същият двигател произвежда 340 к.с. и 700 Нм. Това е най-мощният дизел, който Mercedes някога е произвеждал. Кой каза, че дизелите си отиват?

Заслужилото означение S500 отива в историята, за да бъде заменено от S560. Същото се случва със стария 4,7-литров V8, отритнат заради епичния битурбо 4-литров звяр, познат ви от AMG GT. Мощността му е 470 к.с., а максималните нютони достигат кръгличкото число 700. И то в комплект с деактивиране на четири от цилиндрите, за да спасим белите мечки.

Искате AMG? Разбира се, намират се... S63 AMG също вече се задвижва от 4-литровия мотор. Неговите 612 к.с. и 900 Нм (колкото в LaFerrari) минават през 9-степенната скоростна кутия, собствена разработка на Merc, по пътя си към четирите колела. Процент от клиентите ще бъдат доволни да научат, че S65 с неговия чудовищен V12 също остава в гамата. Като единствен вариант, който не може да се поръча с двойно предаване 4Matic. Няма къде да се смести... Неговите 630 к.с. и 1000 Нм са върхът в гамата, но S63 го бие като развива 100 за 3,5 секунди.

В интериора луксът е на най-висока почит. На новия волан са се наместили контролни уреди, които пенсионират старото лостче за круиз контрола. Налице е и системата Energizing Comfort Control, която се превежда приблизително като „Какво ли не измислят немските инженери”. Тя обединява в общи настройки масажа и подгряването на седалките, аудио системата и климатика, както и някои други глезотии, за да осигури изключително усещане на пътниците. На този фон накланянето на каросерията с до 2,65 градуса по посоката на завоя, за да се компенсират центробежните сили, звучи направо аматьорско.

Какво друго може новата S-класа? Да спира сама, независимо дали давате газ до дупка, ако има опасност да се блъснете. Но това вече го могат всички. Добре, но S-класата може да паркира сама. Или да да бъде паркирана, докато сте извън нея, през приложение за телефона. А за автономността? Върховият седан на Benz разполага с не по-малко хардуерни способности от една Tesla. Засега обаче винаги ще ви приканва да държите волана и така трябва да бъде, обясняват от Mercedes, докато законодателството в ЕС и където и да е другаде, не позволява самоуправление. Засега не може да си четете книга зад волана на S-класата. Всъщност кола е способна да се справи, но няма да ви позволи да го направите.

 

Сбогом V10!