Това 1985 Audi Sport Quattro S1 E2 е феноменална реплика, която ни кара да мечтаем. Галерия и видео
Няма друга такава кола. Първо, защото нищо не изглежда така, както изглежда Audi Sport Quattro S1, и второ – този автомобил е перфектно копие на модификацията от рали „Санремо“ през 1985-та. Тогава Валтер Рьорл печели състезанието, следван от Тимо Салонен с Peugeot 205 Turbo 12 E2 и Хенри Тойвонен с Lancia 037 Rally. Златни времена не само за рали спорта, а за моторните спортове като цяло. И дори повече.
Оригиналната кола изчезва безследно, така че когато Волкер Герхт решава да си направи реплика на S1, избира да бъде именно на тази модификация. Избор, който Волкер не прави сам. Живеещият в Тюрингия немец се среща случайно с човек на име Роланд Гъмперт, инженерът изобретил системата Quattro във вида и в който влиза в рали шампионата, както и шефът на Audi Sport през златните години на Group B.
Та, след като Волкер разцъквал моделче на S1 по бюрото си в продължение на 3 години и след като „пътищата му се преплитат“ с г-н Гъмперт, решението е взето: направата на максимално точна реплика на Audi Sport Quattro S1 E2 от 1985 г. А когато правиш копие на подобен автомобил, няма по-добър сътрудник от Роланд. Резултатът? Виждате в галерията и видеото – абсолютна мечта, която ни кара да настръхваме. Настръхва и самият Валтер Рьорл, който отива за по кафе при Волкер. Валтер казва: „Г-н Волкер, настръхвам, защото гледам към моята шампионска кола...“
И ние българите можем да се похвалим с подобна реплика, която може и да не е правена под ръководството на Роланд Гъмперт, но е изключително добра. Говорим за колата на Prospeed и Ники Златков, която изглежда и най-вече звучи потресаващо. Поздравения и респект за тях!
След, като гледате видеото и разцъкате галерията, може да кликнете на това S1 тук долу, което ще ви отведе до друга галерия с 22 кадъра и историята на култовото задвижване Quattro.