Тест на новото Porsche 911 GT3 4.0 с ръчка


08 May 2017

Британците от TopGear.com тестваха съвсем новото и току-що сразило предшественика си на „Ринга” GT3. Ето какво казаха по въпроса, след като краката им спряха да треперят.

Новото Porsche 911 GT3 е добро, нали?

О, да! Бяхме се влюбили във версията с кутия PDK (с двоен съединител) още преди, но сега ни се удаде възможност да тестваме ръчка на писта и на шосе.

Легендарната механична GT3?

Точно така, изборът на пуристите. Най-фокусираното Porsche вече идва с възможност за избор на трансмисия. От едната страна е 7-степенна PDK с планки на волана, а от другата е 6-степенната механична с три педала и лост, в която сме днес.

И как е?

Всеки елемент е не по-малко убедителен от GT3 PDK, което е супер, като имате предвид колко страхотна кола е то. Трябва да признаем, че след като бяхме запознати със свирепостта на 4-литровия боксерен шестак с 500 к.с., имахме известни опасения дали 6-степенната ръчка няма да е прекалено слаба за тази роля. Изобщо не е така.

Да, по-бавна е – с около половин секунда до 100 км/ч (3,9), освен това не може да се използва електронно контролираният заден диференциал с ограничено приплъзване, но изобщо няма да ви пука.

Ако в бара някой ви излезе с аргумента, че PDK е по-бърза, може да го затапите с факта, че ръчката осигурява по-висока скорост с 1 км/ч и олекотява колата със 17 кг. Не че някога отново ще влезете в бар, когато имате GT3 пред вратата.

Значи е по-добра от PDK?

Не бихме отговорили „да” на всяка цена. Различна е. Истината е, че все още се усеща маниакално бърза. Новият двигател осигурява повече гъвкавост в ниски обороти, в съчетание със смайващ апетит за високи, което превръща ръчното GT3 в една от най-добрите шофьорски коли, които сме карали.

А звукът... Наистина трябва да я чуете, за да повярвате, че е възможно. Малко други коли притежават подобно кресчендо при 9000 об/мин. Намаленото обезшумяване и лишеният от излишества интериор само усилват усещането за състезателна кола.

Ръчната скоростна кутия добавя още един слой антажираност. Взета е назаем от 911R, но Андреас Прьонингер от отдела Porsche GT разкри, че не едно и две неща са пренастроени.

Резултатът е красиво механично превключване и прецизност в действията, в съчетание с невероятна бързина. Тежестта на педала на съединителя също е идеално балансирана. Педалът на спирачката пък е така позициониран, за да позволи сами да играете на пръсти-пети при смяната на предавките. Изобщо не се налага да натискате бутона Sport, при който колата сама изравнява оборотите при сваляне на предавка.

Значи това е кутията, с която GT3 е по-секси?

За нас, без съмнение, да. Но бихме приели и избора на тези, които предпочитат PDK. Защото и с нея колата е брилянтна. Изборът е нещо хубаво, а в GT3 е много хубаво, понеже целият пакет е супер убедителен.

Новият 4-литров двигател (взет от GT3 Cup) е абсолютно произведение на изкуството, а шасито е толкова завършено и в същото време лесно за управление. Механичните предавки добавят още един елемент, който по безспорен начин награждава физическото съприкосновение с колата и най-вече удоволствието при ниски скорости.

Има нещо като бонус в това да управляваш подобна кола с ръчка. Признаваме, че е архаична техника в света на планки, превключващи за милисекунди, но все още е напълно уместен заместител, който няма от какво да се срамува.

Най-здравият автомобил?