Официално: Skoda представи новия Karoq


18 May 2017

Skoda скоростно вкара двама играчи на полето в играта „Кой ще извади най-много кросоувър модели”. Новото попълнение беше представено в четвъртък вечерта българско време и се казва Karoq. Събитието се състоя в Стокхолм и успешно допълва Kodiaq и поостарелия Yeti.

Karoq е стилна малка машинка с модерни дизайнерски елементи, в която вероятно сте разпознали тясната роднинска връзка със Seat Ateca. Очакваме чешкият модел да успее да свали малко от цената на испанския, който у нас започва от 36 хил. лв.

При премиерата Karoq идва с пет двигателя и възможност за избор на колела с размер от 16 до 19 инча. Дължината му е 4,38 м, широчината – 1,84 м, а височината – 1,61 м. Междуосието е 2,63 м, което осигурява сравнително просторен интериор. Това е първият модел на Skoda, в който като опция се предлага дигитално арматурно табло. Глезотиите, с които марката ще се опита да добави опции в кошницата ви, включват подгряване на волана, отопление дори на задните седалки, диодно осветление в интериора (и истински диодни фарове отвън, което е супер), както и безжично зареждане на телефони. Колата поддържа Android Auto и Apple CarPlay, които у нас са съвършено безполезни, защото не се поддържат от Google и Apple.

Типично за Skoda багажният обем е забележително голям – 521 литра зад гърбовете на петимата пътници, като при наличието на само двама този обем скача на 1630 литра. Интересно е, че задните седалки могат да се извадят напълно, което освобождава 1810 литра за товарене.

Петте двигателя са следните:

1,0-литров TSI със 115 к.с. и 175 Нм
1,5- литров TSI със 150 к.с. и 250 Нм
1,6- литров TDI със 115 к.с. и 250 Нм
2,0- литров TDI със 150 к.с. и 340 Нм
2,0- литров TDI със 190 к.с. и 400 Нм

Повечето мотори ще идват с 6-степенна механична кутия, а двата двулитрови вероятно серийно ще бъдат със 7-степенната DSG с два съединителя и двойно предаване.

На борда на Karoq откриваме няколко системи за сигурност и удобство – асистент за паркиране, още един за смяна на лентите, такъв за движение в задръствания, адаптивен круиз контрол, следене на мъртвия ъгъл и автоматично спиране в случай на опасност от удар.
Не е зле за малкия кросоувър на Skoda и определено вещае силни дни на чешката марка в епоха, в която този тип автомобили бележи небивал възход.

Сбогом V10!