OMV са се потрудили, както VW са работили за Bugatti Veyron. Или поне има прилики, а резултатът е MaxxMotion 100plus


22 May 2017

Не казваме, че ако сипете от този бензин, колата ви ще литне с 400, като Veyron, но казваме, че вероятно разработчиците в лабораторията на австрийците не са били особено щастливи от заданието, защото целите са били доооста високи. И това е връзката със суперколата, защото преди години мега педантичният тогава шеф на VW, д-р Фердинанд Пийх, който около 2000-та година каза, че концернът ще пусне автомобил с минимум 1000 коня (1001 бяха точните му думи и цифри), именно по сходна причина, но за да бъдат всички сигурни и спокойни. Освен инженерния отдел, пред който предстоеше хипер тежката задача да разработят могъщия Veyron, като всестранен талант.

Пред отдела с доктори на OMV също е седяла сериозна задача – да разработи високоефективен бензин, който да отговори на изискванията на най-високия клас горива (класовете са дефинирани в нещо наречено WWFC – Worldwide Fuel Chart или таблица с категориите и техните специфики). Това сподели с нас д-р Максимилан Щаудахер, човек очевидно разбиращ повече от бензин, дизел и горивни процеси, отколкото ние някога ще успеем да научим за целия си живот. Той не навлезе в особени подробности за състава на новия топ продукт, но ни убеди че „тези неща не са само празни приказки, а доказани с тестове“.

От ОMV гарантират и „поне 100 октaна“ за новия си върхов бензин (ето ви още една препратка си Пийх), защото поради спецификата на производствения процес не може да се постигне супер педантична точност в този показател за всеки милилитър. Но австрийците дават гаранция, че важното число е и ще бъде винаги минимум 100. Горивото е тествано и на мощни возила с четири гуми, които демонстрират с до 14% подобрение на ускорението. Четиринадесет процента не е малко.

Освен за подобрението в ускорението и в почистващата функция на новия бензин, стана въпрос и за, интересно,„смазочните“ му свойства. Или по-скоро в способността му да отлага микроскопичен слой вълшебна съставка (чиста химия, чиито състав не трябва да знаем), която намалява вътрешното триене на двигателя. Цените на новото гориво все още не са известни, но ни убедиха, че „няма да са космически“, нито по-ниски от това на базовия клас 95-чка или 98 например, в което реално и няма как да стане. Така, че очаквайте парите за литър да са около горната граница на OMV, а и на конкуренцията.

Как се усеща новият OMV MaxxMotion 100plus? Ще можем да кажем след като го пробваме, а относно дълготрайното му влияние (по-малко триене, по-малко износване и поддръжка), това мнение изисква доооста време и каране, така че няма как да дадем отговор сега. Но със сигурност ще налеем и ще се ослушваме (преносно и буквално) за всякакви признаци на подобрение на работата на двигателя. Любопитни сме.

Какво прави Захари Бахаов на снимките? Той е лицето на кампанията на OMV за новия бензин и излезе на сцената за да разчупи навлязлата в химически подробности атмосфера. Гости на презентацията бяха и г-н Атанас Фурнаджиев, изпълнителният директор на Moto-Pfohe и Маркус Татцер, изпълнителен директор на Porsche BG.

Фенове сме! A вие?