Rolls-Royce Sweptail е един единствен и струва 11,5 млн. евро. Колкото четири Bugatti Chiron. Галерия и видео


28 May 2017

Приятели, много е възможно това да е най-скъпата нова кола. Вече посвикнахме с баснословните цифри от търговете на RM Sotheby’s и компания, където автомобили на по 50-60 години си сменят собствениците за десетки милиони евро, но но този Rolls е различен. Различен е първо защото не е на 50 години и на 6 хил. км, нито пък е направен със златни капаци или диаманти във фаровете. Скъп е, защото е уникален.

И за разлика от други „уникални издания“ на марката, Rolls-Royce Sweptail не е просто облагороден по различен начин, а купето му не прилича на нито една кола от гамата на британците. Всъщност, идеята е да прилича на “Swept Tail” модификациите на Rolls от 20-те и 30-те, а разработката на униката е започнала още през 2013-та, за да бъде готова колата за тазгодишното събитие пред вила д’Есте.

Мега уникалният Rolls е поръчан от неспоменат клиент, който – изненада! - бил колекционер на скъпи автомобили, яхти и самолети. Човек, който според различни източници е превел в сметката на RR (реално BMW, компанията-собственик) 10 милиона британски паунда или около 11,5 милиона евро. Което са си близо 22,5 милиона български лева. За кола. Хах! Преди няколко месеца се чу, че нашенец е броил 5 млн. лв. за Bugatti Chiron, което са повече от 4 пъти по-малко пари.

Но, нека да оставим ценовата тема настрана и да се вгледаме в самия автомобил. Задницата не прилича на нищо друго от съвременната гама на марката, а покривът е стъклен, „най-сложният правен някога за автомобил“, според Rolls. Оформлението е в стил скъпа яхта, а вътре има повече кожа и дърво, отколкото в ловна хижа. Рафт за шапки, специално автоматизирано отделение за шампанско, което подава бутилката под удобен ъгъл (разбира се), и „най-изчистеното табло правено досега“, което Rolls не ни показва. Казват обаче, че на него е монтиран часовник от супер тънък ‘Macassar’ фурнир, а стрелките му са фрезовани от титан. Колата върви и със специално куфарче за съхранение на карбоновия лаптоп на собственика. Леле.

Не е ясно и къде ще живее колата и нейния заможен притежател, но воланът е десен, така че това може да бъде или родната Великобритания или например Япония, Австралия. Що се отнася до техническите данни, Rolls мълчат и за тях, но предполагаме, че под масивния преден капак работи 6,6-литровия битурбо V12 с близо 600 коня. Да му е честит!

Фенове сме! A вие?