Това е най-мощният Rolls-Royce, създаван някога


19 Feb 2025

Rolls-Royce представи версията Black Badge на своя електромобил Spectre. Това е най-мощната кола с емблемата на Rolls, продавана някога, макар в епохата на електрически ванове с по 1000 коня, 659-те конски сили на Spectre Black Badge да не изглеждат толкова внушително. Те са комбинирани с 1075 Нм, което вече си е сериозно количество нютони.

Както и всеки друг Rolls, и този не е предвиден за бясно препускане, нито за диви слаломи по пистата. Все пак говорим за кола, чиито мигачи са с звук от чаша уиски. Rolls описва идеята му като “прецизност без усилие”. Ясно е, че никой няма да прави ластици или донъти с тази кола. И че стандартната версия с 584 к.с. и 900 Нм не страдаше от липса на мощност. 

23-инчовите джанти са уникални за Black Badge и могат да се поръчат в двуцветно или изцяло черно решение. За да оправдае името, Black Badge е получил черни емблема, обков на решетката (самата решетка може да се поръча светеща, между другото) и прозорците, както и черни дръжки на вратите. Има и технологични промени – втвърдени волан и окачване и намалено накланяне на каросерията. Това все още е супер комфортна кола, но малко по-твърда от стандартния Spectre.

Иначе батерията е същата колосална 102-киловатчасова, осигуряваща до 530 км (WLTP). И ако питате кой си купува електрически Rolls-Royce, веднага отговаряме. Според компанията Spectre най-често е втори Rolls в гаража на собственик с общо седем автомобила. Spectre е най-продаваният Rolls-Royce в Европа за 2024 г. и втори най-продаван в света след Cullinan. И ако смятате, че не ги карат много, в Дубай има Spectre, изминал над 12 хил. км през миналата година – говорим за електрически Rolls-Royce, все пак…

Първият Spectre у нас се появи още в края на 2023 г., един от първите доставени в света. Средно собствениците на Spectre минават по 6 хил. км годишно. Данните на компанията сочат, че при това те зареждат не повече от 20 пъти годишно на обществени станции – през останалото време – у дома. Това обяснява защо не сме виждали Spectre на опашката на зарядната до очукани Leaf-ове и жадни Tesl-и. Друга интересна статистика за първите Spectre: почти винаги шофьорът пътува сам, което – твърди RR – говори за насладата от шофирането на този автомобил.

 

Най-достъпният хибриден SUV?