Така се кара 2017 Nissan GT-R. “Godzilla” е по-добра от всякога, макар и по-мека


03 Jun 2017

Мек GT-R? Карах R35 преди няколко години, когато моделът бе сравнително нов, но не го карах много. Около 50-ина километра градско плюс магистрала, но дори и само този ми „допир“ с колата бе достатъчен за да покрие трикратно представите ми за нея, за това което бях слушал, гледал и чел. Не дрифтих, като Крис, не съм карал и с 300 км/ч. Но, няколко неща станаха ясни – Nissan GT-R вози твърдо, ускорява адски бързо, сцеплението е страхотно, а в купето се чуват механични шумове от всякакъв характер. Постоянно. Дори когато колата се кара с равномерни 50 км/ч.

Жужене? Съскане? Чукане? Nissan GT-R бе, като робот, който постоянно си прави нещо без да го крие от вас. Спиране за обръщане, включване на задна и страшен тътен, като от удар на чугунен радиатор с чук. Нормално – колата не се счупи, макар че в началото реших, че е станало точно това. Тази машина просто е такава – с характер, по-суров. Новият, последният? За съжаление не съм го карал, но Крис Харис го прави точно така, както трябва и както у нас, за съжаление, може да се кара на съвсем малко места.

И ако дилърът ти разреши да поизносиш малко гумите, което също е почти невъзможен сценарии, отново за съжаление, но автомобилният ни и медиен пазар е такъв, а писти почти няма. Така че, аз, както и повечето от вас, ще продължа да цъкам на компютъра и ще гледам как хора, като Крис Харис развяват задника на „Годзила“ в YouTube. Крис определено го може, а нещата които говори звучат убедително достоверни. Не случайно стана водещ и на TopGear.

Като например, че колата е значително по-тика, а окачването по-меко, нещо в което има логика. Японците са я направили по-цивилизована за да може да се хареса на още повече хора. На 9 години? Дизайнът на GT-R все още обръща масово глави. С нетърпение чакам момента, в който ще завъртя няколко кръгчета с 2017 GT-R, а междувременно, гледайте видеото и галерията, след което кликнете на тези две картинки – златния GT-R и изданието му Track Edition, просто защото тази кола продължава да бъде адски добра и готина, толкова че не можем да и се наситим.

Текст: Иван Монев

Сбогом V10!