Това е новото Porsche 911 GT2 RS с малко камуфлаж, две турбини, вероятно 700 к.с. и задно. Галерия и инфo
В началото само ще вметнем едно уточнение, което може да ви улесни в случай, че гамата на Porsche 911 ви е нелогична и ви обърква. В най-слабия и край седи базовата Carrera, следвана от Carrera S, GTS-ките обикновено са леко подсилени и по-богато оборудвани S-ки, а Turbo и Turbo S винаги са най-мощните „юзър френдли“ върхови изпълнения на гамата 911, защото освен с две турбини (вече и нормалните Carrer-и са турбо), идват и само с двойно предаване. GT3-ката пък е атмосферното бижу, което е само със задно, а GT3 RS, най-пистово ориентираната 911-ка с нормално пълненене и задно. Ясно?
GT2? Може да приемете GT2 или като по-брутална версия на 911 Turbo S, която е и само със задно предаване, или като... по-брутална версия на GT3, но пък с турбо. Разбира се това са условни приближения, а GT2 се изгуби от гамата на Porsche със спирането на модификацията 997. Немците решиха да задържат появата на 991 GT2 и да го покажат едва след фейслифта на модела, едва след появата на 991.II GT3 и компания. За да има повече съспенс? За да го изпипат на макс? Най-вероятно заради двете.
И ето го и него или поне в предзаводска форма. Колата, която виждате на снимките e новата GT2 RS (модификацията излиза директно с двата инициала, възможно е по-натам да видим и не-RS-ка), частично облечена в панели от GT3 RS. Идеята е тази кола да задоволи страхотната жажда на световните медии, които останаха жадни след 2011-та и лимитираната серия на колата-мечта 997 GT2 RS 4.0, последното Porsche с прочутия мецгеров мотор.
Та, това е тестови прототип, който е на практика серийната кола, която шефът на GT отдела на Porsche г-н Андреас Прьонингер показа на няколко световни медии, в това число и на TopGear UK, откъдето имаме и тази галерия. За сега не знаем много, но достатъчно за да се вълнуваме приятно.
Знаем, че колата се задвижва от версия на 3,8-литровия боксерен шестак на Turbo S, само че тук е с нови турбини. Знаем също, че кулерите си имат водни инжекции, както и че трансмисията е само 7-степенна PDK (за разлика от новото 911 GT3 което се предлага и с опцията за 6-степенна механична кутия), а предаването само задно. Що се отнася до мощността, от Porsche все още казват само неща с представки „над“ и дават примерни цифри. Но подозираме, че „над 650 к.с.“ реално означава 700 или поне доста близо до тях. Прьонингер също намеква за ускорение до сто за под 3 секунди и за максимална скорост 340 км/ч.
Аерото? Автомобилът от галерията е частично маскиран, а дори да си представим скритите елементи, финалната визия ще е малко по-различна, по-брутална. Андреас казва също, че това ще бъде ултимативното пистово оръжие, което е добро определение за най-мощната 911 правена някога. В окачването няма никакви компромиси в това отношение, то е сходно с това на Cup колата, а опционално ще се предлага и Weissach пакет по подобен начин на онзи за 918 Spyder. С него новото Porsche 911 GT2 RS ще олеква с около 30 килограма и до под общо 1500. Керамичните спирачки са серийни, вероятно такава ще бъде и системата за завиване на задните колела. Ами, това е за сега, останалото очакваме да научим съвсем скоро.
Разгледайте добрата галерия, след което може да кликенте на ново GT3 за неговите детайли и снимки.
Текст: Иван Монев; Фотография: TopGear.com