Kamaz 4326 е брутален камион, който лети с 1000 к.с., тежи 10 тона, скача на 40 метра и гори „до 140 л/100 км“

  • Галерия от 14 снимки. Галерия от 14 снимки.

08 Jun 2017

Kamaz Master е един от най-успешните отбори в едно от най-тежките ралита - „Дакар“. Руснаците просто не жалят средства и работа, когато става въпрос за тази пустинна надпревара, а машините които създават инженерите им, впечатляват. Които и ред да хванете от техническото описани на тези камиони, ще предизвиква у вас различна доза вълнение, стига да имате поне малко бензин (или нафта) в кръвта.

В конкретното видео виждаме Kamaz 4326, последната разработка по темата „състезателен Kamaz“, с който Едуард Николаев спечели тазгодишния „Дакар“ (същият пилот има и победа от 2013-та). Машината разчита на 16,2-литров турбодизелов V8, генериращ 1000 к.с. и около 3500 Нм въртящ момент. Той задвижва четирите колела през скоростна кутия ZF с 16 предавки и раздадъчна кутия на същата марка. Окачването е зависимо с листови ресори и амортисьори Reiger, като максималният му ход е 30 см. Вероятно е излишно да казваме, но то поема доста сериозно натоварване – при приземяване камионът генерира около 12 G. Тоест, като се има предвид, че спортното Kamaz-че над 10 000 кг, силите при кацане са над 120 тона. Не е зле.

Динамиката? Този камион може да остави зад себе си известно количество модерни малолитражки: 0-100 прави за 11,5 секунди, а скокът от видеото изпълнява със 140 км/ч. Лети на 2 метра от земята и прелита близо 40. За да не обиколи некнотролируемо кабина, Николаев е вързан с 5-точкови колани Sabelt за завинтена в пода Sparco седалка. Те са общо три, тъй като камионджийските екипажи за състезанието се състоят от трима човека. В случая сценката е разиграна с цел реклама, но Kamaz Master принципно тестват машините си по такъв начин и на сняг и лед. За целта „4326“ е обут в 20-инчови Continental HCS гуми, всяка с по 216 шипа стърчащи на 4,2 мм.

Разходът на гориво? В официалната спецификация на машината в сайта на „командата“ пише, че на асфалт гори между 40 и 70 литра на 100 км, а при офроуд „до 140 на сто“. Това обяснява 1000-литровия обем на резервоара... Това значи, че и с чевръсто темпо 700+ километра са му гарантирани. 

Първородната Godzilla!