Ето го новия Jaguar XF Sportbrake
През последните няколко месеца Jaguar ни подгряваше сериозно за своя XF с голямо дупе – първо на големия корт на Уимбълдън, където никой не припарва просто така, после ни показа готина снимка на колата от птичи поглед. Но днес вече имаме цялото инфо и голяма галерия.
И определено това комби изглежда страхотно. Най-вече, защото дизайнът е на човек, който знае как се правят хубави коли – Йън Кълъм. В противовес със съвременните традиции, новият XF Sportbrake е по-малък от предшественика си. Макар и с едва 6 мм (4,95 м сега). Междуосието обаче е с цели 51 мм по-голямо (2,96 м), а това означава повече място за хора и багаж. Точно за каквото са предвидени комбитата.
В сравнение с BMW Серия 5 Touring и Mercedes-Benz E-клас T-модел, британецът губи по обем на багажника – 565 литра са пет по-малко от бавареца и доста по-малко от Merc-а. Иначе обемът е същият като в Audi A6 Avant и Volvo V90. Ако поръчате въздушното окачване, задницата винаги ще стои на едно ниво, независимо дали карате фризер, стикове за голф или просто букет рози.
Подобно на своя събрат седан, Sportbrake използва олекотено алуминиево шаси. Дизайнът на предницата е съвсем идентичен, но промените започват още от А-колоната, за да добият радикални размери до D-колоната. Голямото крило дава усещането, че Sportbrake е много по-дълъг от своя триобемен събрат, но това не е вярно – еднакво дълги са. В задницата правят впечатление съвсем различните фарове, вдъхновени от F-Pace, които на свой ред пък бяха вдъхновени от F-Type.
Седанът XF се слави като много готин за каране. Комбито има на разположение цяла азбука със съкращения, които да помагат, ако започнете да губите сцепление. Сред тях са ASPC (All Surface Progress Control, Прогресивен контрол за всякакви повърхности), ASR (Adaptive Surface Response, Адаптивна реакция на настилката) и IDD (Intelligent Driveline Dynamics, Интелигентно поведение е най-близкото, което ни хрумва). Ако смятате да стигате до крайности, доплатете за двойното предаване, което Jag много внимателно настройва с превес на задния мост. Смятаме да проверим дали това е вярно, когато колата пристигне у нас в края на лятото.
Двигателите? Има доста. Четири дизела и един бензинов. Играта започва с двулитров дизелов Ingenium със 160 к.с., който се задоволява със смешните 118 г/км въглероден диоксид. На другия полюс е битурбо дизелова машина с 300 коня, която ускорява до 100 км/ч за 6,1 секунди. XF SVR ще бъде още по-бърз.
Интериорът е много бизнес, както и трябва да бъде в един уважаващ себе си XF. Може да поръчате 12,3-инчово дигитално табло и 10-инчов централен сензорен екран, който е витрината на системата InControl. Изцяло електрически седалки и панорамен покрив също са сред опциите, които препоръчваме. Някои системи ще могат да се контролират с жестове, а Jag за първи път е внедрил и супер пречистващ филтър за климатика, който съперничи на този на Tesla.
Все още не знаем нищо за цената, но очаквайте тя да е близка до тази на Merc, BMW, Audi и Volvo.