Rolls-Royce Phantom II – историята продължава
На 27 юли Rolls-Royce ще покаже осмото поколение на „най-добрата кола на света”. Новият Phantom не се ражда от нищото, а има забележително родословие, което може да ни върне цели 92 години назад. Историята на първия Phantom може да си припомните тук, а следващите няколко реда (и снимките в галерията) са посветени на появилия се едва четири години по-късно Phantom II.
Годината е 1929. Лимузината използва обновена версия на двигателя на „единицата” – 7,7-литров редови шестак и 4-степенна механична скоростна кутия. Предлага се в две версии на междуосието – такова за дългокраки монарси (3,65 м) и такова за истински дългокраки – 3,81 м. Шасито е съвсем ново, каросерията е по-близо до пътя, така че накланянето в завой не е толкова брутално.
От второто поколение на модела са произведени 1680 броя, от които близо 300 са от версията Continental – прототип със скъсено междуосие, който първоначално не предизвиква никакъв интерес сред отдела по продажби, но впоследствие печели половин дузина дизайнерски награди и се оказва добра реклама за марката.
Цените на колата днес се движат в широки рамки между 100 хиляди и половин милион евро, в зависимост от изпълнението и състоянието. Phantom II живее почти два пъти по-дълго от предшественика си, но все пак се произвежда сравнително кратко по днешните стандарти за лимузина – седем години до 1936.
Предшественикът Phantom I: