Вижте най-детайлните рендъри на новото A8 и цялата информация
Германският AutoBild пусна най-детайлната галерия със снимки и рендъри на новото A8 на Audi. Очаква се лимузината да дебютира до дни, а „художникът“ на списанието явно вече е я виждал на живо или поне много внимателно е следил маскираните прототипи, защото ни предлага изключително внимание към детайла и някои изненади в дизайна.
Връзката с прототипа Prologue е очевидна. Правят впечатление изчистените линии, по-ръбатата каросерия, голямата стоп светлина отзад ала Panamera и „фалшивите“ ауспухови накрайници. Вероятно линията на прозорците няма да е толкова тясна, колкото в рендърите на AutoBild, но във всяко друго отношение очакваме лимузината да не се различава.
Особено любопитна е възможността да надникнем в интериора. Там откриваме нов волан, напълно преработено арматурно табло с новото издание на дигиталния кокпит на концерна (12,3-инчов екран с разделителна способност 1920 х 720 пиксела), както и много скъпи алуминиеви и дървени апликации. За пътниците на задните места има нов, също вдъхновен от Panamera, сензорен екран, с който да следят и управляват инфоразвлекателната система. Вече знаете от подгряващите видеа, че новото A8 ще паркира напълно самостоятелно, дори и без шофьор в интериора. В задръстване четвъртото поколение D5 също ще се оправя само, като позволява отделяне на ръцете от волана и вниманието от пътя за няколко секунди. Вижте повече за това във видеото с този щастлив татко долу.
Много съществено за олекотяването на алуминиевата лимузина е новата комбинация от материали в каросерията. A8 ще използва не само лекия алуминий, но и някои дори по-авангардни решения като магнезий и армирана с въглеродни нишки пластмаса, известна още като карбон. Въпреки това четвъртото поколение на лимузината ще бъде с около 50 кг по-тежко от своя предшественик заради повишените стандарти за сигурност и наличието на още повече техника на борда.
Вероятно най-голямата част от тази техника се пада на все по-усъвършенстваните системи за автономно движение. Audi използва добре закъснението спрямо S-класата (3 години) и Серия 7 (2 години), за да настрои автономните асистенти да се справят по-добре дори от тези на Tesla. Подобно на новата Е-класа, A8 D5 ще може да се движи съвсем самостоятелно за кратък период от време – т.нар. ниво 3 на автономност, която тепърва трябва да бъде одобрена от правителствата в ЕС. Това означава да бъде позволено водачът да сваля ръце от волана за няколко секунди, но винаги да остава концентриран върху пътя.
Електрическата система в A8 ще бъде 48-волтова, а за акумулатора ще се използва литиево-йонна батерия. Това ще превърне всяка версия на модела в мек хибрид. Генератор ще трупа енергията от спиранията в батерията и колата ще я използва при ускорения и за пестене на гориво, а умната навигационна система ще сменя предавките в аванс, също за да пести гориво.
Очакваме още информация и първи официални снимки в близките дни!
Ето го и обещаното видео за автономния асистент, както и едно за новото активно окачване, идеално за нашите пътища.