Jaguar XE SV Project 8 трещи зверски, мощен е 600 коня и вдига сто за 3,5 секунди


29 Jun 2017

Ето го и него, „най-лекият V8 седан“ в гамата на Jaguar, който неслучайно се оказва и най-свирепият. Британците са превърнали конкурента на BMW Серия 3, C-Class и А4 в нещо доста брутално, като са му инсталирали 5-литровия V8 Supercharged под предния карбонов капак. Карбонова е и предната броня, страничните престилки, дифузьорът отзад, задната броя и регулиращото се в две позиции задно крило. Въобще, в пресрелийза на Jag съчетанието Carbon Fiber, изписано така с главни букви, присъства доста сериозно.

Въглеродният композит и алуминиевата конструкция са спомогнали за намаляване на масата, нещо с което компанията особено се гордее, макар че със своите 1735 кг, колата е значително по-тежка от топче за тенис на маса. Не трябва обаче да забравяме, че задвижването е двойно, а моторът 5-литров с компресор. Последният развива 600 к.с. и 700 Нм, който минават през 8-степенен автомат, а отзад и през електронно контролиран диф със собствен радиатор. Jaguаr XE SV Project 8 вдига 100 км/ч от място за 3,5 секунди, а максималната скорост е малко над 320 км/ч.

Спирачките също са подобаващи, карбо-керамични дискове с диаметър 400 мм отпред и 6-бутални апарати, а отзад 396-милиметрови керамики с еднобутални апарати. Върху тях седят олекотени 20-инчови джанти, а на тях лепкавите Michelin Pilot Sport Cup 2 с 305-милиметрова ширина при задната ос. Ако ви е прекалено мек (Project 8), Jag предлагат и версия Track Pack с 12,2 кг по-лека, с карбонови предни седалки и без задни такива. Него ще познаете по черния таван и надлъжните ивици отвън.

Сбогом V10!