Това е единственото Porsche 911 GT3 RS с ръчни скорости. Монтирана е кутия от 911 R

  • Галерия от 26 снимки. Галерия от 26 снимки.

14 Jul 2017

 „Не ми харесва това, че Porsche лиши нас собствениците на GT автомобили от опцията да избираме ръчни скорости, както и че слагат механични само в ограничените си модели,“ казва собственикът на това 991.1 в Porsche форума Rennlist (единичката след точката означава, че е преди фейслифта). Човекът се казва Робърт Янев и това което е направил е да си поръча от Porsche механична трансмисия за доооста рядкото (991 броя) и мега скъпо 911 R и да я завинти на мястото на заводската 7-степенна PDK.

Вчера се опитахме да се да се свържем с г-н Янев за да го разпитаме за тази яка постъпка, както и да го питаме откъде произхожда и дали няма нещо общо с България. Още нямаме отговор, но пък имаме достатъчно факти за неговото творение.

Ръчната GT3 RS-ка всъщност е поръчана от Янев и изпълнена от специализиращото с работа по Porsche-та ателие/отбор BGB Motorsports в Дайтона Бийч. С помощта на самия Яанев обаче, който заедно със собственика на BGB правят 8-месечно проучване дали и как би било възможно имплантирането на скоростната кутия на 911 R в GT3 RS. R-ът реално ползва същия 4-литров амтосферен шестак с 500 к.с., като RS, само че се оказва, че операцията е далеч по-сложна от развиването и завиването на няколко болта.

Янев успява да поръча 6-степенната механична кутия от Porsche без да му искат VIN номер. Освен нея той купува и няколко сандъка с части, за всеки случай, да има ако потрябват, както и редица компоненти от каталога на Porsche Exclusive. Янев не просто искал да смени кутията, а да направи колата да изглежда максимално заводска. Наложило се подмяната на бутони по централната конзола, разбира се смяна на скоростния лост и конзолата около него, а за да е всичко перфектно бил поръчан дори специално изработен циферблат за оборотомера, без PRDN буквите за 7-степенната PDK.

Воланът? Планките станали излишни, затова било завинтено заводско Porsche кормило от 991.2 GT3 (феислифтовата GT3-ка вече се предлага и с ръчни скорости, което от Porsche обещаха, че няма да се случи с RS версията). Янев и Джон Тосе, собственикът на BGB Motorsports, казват че физическото монтиране на хардуаера от 911 R е било най-лесната част, това да го накарат да се разбере с GT3 RS обаче – оказало се доста трудно.

Очаквано, най-големият проблем се оказал електрониката. Отнело им 60-70 часа работа само за да изгасят всички предупредителни сигнализации по таблото. След упорита работа и препрограмиране на модулите накрая всичко изглеждало така, сякаш е дело на Porsche, което било и идеята. BGB Motorsports добавили и изпускателна система от неръждаема стомана, което е единствената техническа разлика (освен разбира се казаното дотук) със стоковто GT3 RS.

Колко е излязло удоволствието да си направиш единственото в света Porsche 911 GT3 RS с ръчни скорости? С всички части поръчани от Янев цената отива над 40 000 долара, като от тях 22 са само за скоростите на 911 R. Поздравяваме Янев за и BGB Motorsports идеята и реализацията на този проект и сме убедени, че много Porsche пуристи ще завидят на собственика. Разгледайте галерията, след което може да кликнете на „колата-донор“, супер рядото 911 R.

 

Първородната Godzilla!