Jaguar E-Pace е официално тук. Появи се с 270-градусов скок


15 Jul 2017

Jaguar рядко просто вдига завесата пред новите си модели. Обикновено ги спуска с парашут, качва на лифт или поне прави двойно салто за добре дошли.

Изцяло новият E-Pace не наруши традицията и дебютира с ефектен 270-градусов страничен скок, за който не ни се мисли какво щеше да се изпише, ако беше неуспешен. Явно е имало достатъчно тренировки, а професионалният каскадьор Тери Грант записа името си в Рекордите на Гинес с изпълнението на 15,3-метровия скок в Лондон.

Посрещнете най-малкия кросоувър в гамата на Jaguar. Зверчето ще се намести под F-Pace в портфолиото на марката, за да се конкурира с опоненти от класа на BMW X1 и Audi Q3. Опционалните 21-инчови колела на E-Pace не са най-често срещаната гледка в класа. Свиквайте. Сред опциите откриваме още черен или панорамен покрив. Размерите са толкова малки, че симпатичното джипче прилича на окарикатурен F-Type. Забавен е.

Интериорът може да е малък, но е наблъскан до козирката с високи технологии. Коженият волан управлява доста от функциите, останалото се ръководи от 10-инчов сензорен екран (на снимките е опционалният 12,3-инчов) или с гласови команди. На борда има четири 12-волтови контакта и пет USB жака, а в багажника се побират доста сериозните 577 литра. Сред опциите откриваме хедъп дисплей и 4G Wi-Fi точка за цялата кола, която захранва с интернет до осем устройства.

Под предния капак могат да се открият неочаквано потентни за размерите на модела двигатели. Те са двулитрови, но с 250 и 300 к.с. и съответно 365 и 400 Нм. Базовият дизел ще има 150 к.с. и 380 Нм, а следващият вариант ще е със 180 к.с. и 430 Нм. На върха на дизеловата гама ще се позиционира машинка с 240 к.с. и 500 Нм. В зависимост от двигателя ще се предлага 6-степенна ръчка и 9-степенен автоматик и също така задно или двойно предаване.

В списъка с оборудване за сигурност откриваме адаптивен круиз контрол, асистент за спазване на на лентата, разпознаване на пътните знаци и автоматично спиране с разпознаване на пешеходци. Опционална е и системата за напречен трафик, много полезна при лоша видимост в кръстовища.


 

Сбогом V10!