Карахме BMW M2 на писта. Колата е доста забавна и не само звучи, като истинска M-ка

  • Галерия от 30 снимки. Галерия от 30 снимки.

16 Jul 2017

В случай, че някой се е съмнявал, BMW M2 е истинска М-ка. Пише M поне на десет места, но не в смисъла на M Performance или M пакет, а в пълния смисъл на M GmbH. Шестцилиндровият N55 мотор с турбина и обем 3-литра генерира 370 к.с. при 6500 об/мин и в режим на овърбууст до 500 Нм, което е приятна тяга за такова компактно купе. Макар, че колата реално не е много по-лека от М3 например, което също карах на писта „Дракон“. По каталог разликата е около 40 кг, които обаче субективно се усещат повече. В ускорението до сто също няма фрапантни различия: тестовата M2-ка бе със 7-степенната DCT кутия с два съединителя с която вдига сто за 4,3 сек, точно за колкото M3 с механични скорости.

Как се усеща BMW M2 на пистата? Доста забавно, дори и с включена система за стабилност. Изключването и означаваше аут от събитието при разбиране от страна на организаторите, а вероятно и буквално от пистата – не е трудно да се изпусне кола с 370 коня и задно, която са ти дали да караш за няколко сесии от по 10-ина мин. Просто в такива моменти, колкото и професионално да се опитвам да се държа, емоциите взимат връх. Който често е по-висок от шофьорския ми „талант“. Но с поставяне на волана и окачването в най-твърд режим, кутията в най-бърз, а бутончето за режимите на каране на Sport+, разбирате че M2 е направено и за атака на червено-бели бордюри.

Турбото не успява да компрометира звука и той е такъв, какъвто очаквате от расов М автомобил, а спирачките супер ефективни, макар че при M2 системата работи със стоманени дискове, просто защото керамичните не са необходими и най-вече ще оскъпят излишно колата. Някои от вас може би са успели да чуят купето в един от „лайфовете“ във Facebook (извинявам се за накъсаното „предаване“, но Android-ът ми не издържа на жегата в купето на няколко пъти). Истината е обаче, че този тест няма как да се опише, като детайлно изпитание на автомобилите във всякакви направления, а бе по-скоро допир за първи впечатления с M моделите на марката, а тези двата и с каране на писта. Което далеч не е нещо лошо.

И точно поради това мога да споделя най-вече впечатленията си от прекачването от M2 в М3. Във втората кола работи S55 версията на същия мотор (лека разлика в блока, по-лек колянов вал, различни бутала и клапани и още едно турбо), която развива 431 к.с., нооо в случая 450, защото всички налични за карани M3-ки бяха сглобени с M Competition пакета вдигащ мощността с 19 коня. Въртящият момент е 550 Нм, а звукът още по-приятен и заради изпускателната система на същия M Competition. Та, усещането? Сякаш М3 набира по-мощно, макар и ускорението до 100 да е почти идентично с това на M2 – 4,3 до сто при 4,5 за „двойката“, но точно това е смисъла на подобни тестове, човек да провери как всъщност се усещат самите коли, абстрахирайки се от каталожните цифри. Керамичните спирачки? Карането не бе агресивно до такава степен, че да се усети „умора“ при стоманените дискове на M2, а колкото до обратната връзка при керамиките – системата става все по-добра с времето и почти не изисква привикване.

По-късото междуосие на М2 определено го прави по-палаво и адски много ми се искаше да изключа всичко и да се въртя в пушек, докато не гръмнат гумите. Нещо, което всеки от вас предполагам би искал и което определено щеше да ми удари черен печат на визата за бъдещите тестове на BMW, а вероятно и не само на тях.

Заключението? Супер е, че BMW България успя да ни изкара на писта, макар и не за много, защото подобни събития са рядкост за страната ни, а възможността човек да се прекачи от един на друг M модел също е рядка. M2? Супер забавно компактно купе, истинска М-ка, но М3 успява да създаде по-голямо усещане за желание за притежание. Особено, когато е специфицирано по начин подобен на тестовите коли изработени по програмата Individual (специфични варианти за кожа вътре, мега ефектни цветове отвън), която не се предлага за M2. Най-малкият M все пак е от семейството на Серия 2, която не попада под шапката на Individual.

Текст и фотография: Иван Монев, видео: Inluster Plaga

Първородната Godzilla!