Merc G 55 AMG от Vilner: бруталното кубче генерира 476 к.с., а седалките му са оформени като шоколад

  • Галерия от 10 снимки. Галерия от 10 снимки.

17 Jul 2017

Миналата година G-Class отбеляза рекордни продажби, а най-мощните версии се харчат, като сладолед през лятото. Преди G 63 и абсурдният G 65 (който е с един чисто нов S 500 по-скъп от G 63), топ версията бе G 55 AMG, в началото с 354 коня от 1999-та, а след 2004-та вече и с компресор за 476 к.с. Точно такъв не атмосферен 12-годишен екземпляр докарват при Vilner от Великобритания, за да бъде интериорът му преработен до нивото на Maybach.

Доскоро не свързвахме Maybach с G-Class, но преди броени месеци от Mercedes решиха да съберат 2 и 2 и да направят 6, пускайки помпозния и ооооще по-абсурден Mercedes-Maybach G 650 Landaulet. В случая собственикът е искал подобна степен на качество за интериора на своето леко застаряващо, но иначе непреходно мега возило, без екраните и диско подсветките на поставките за чашите, но като изпълнение и внимание на детайла.

За целта Vilner разкостват салона до метал, полагат допълнителна шумоизолация (през която сме убедени, че продължава да се чува характерния само за G 55 мега готин тътен), обличат седалките във фина кожа с перфорации с G логото и го сглобяват обратно. Основен мотив са шахматно разположените перфорирани G-та – собственикът обичал интелектуалната игра с фигурките, както и... шоколада “Ritter Sport”, двата източника на вдъхновение ползвани от българското арт студио, оттам диагоналното разположение и оформените, като блокчетата на десерта... блокчета. Сладка и интелигентна работа.

Що се отнася до таблото, то не само е облечено в черна кожа, а между нея и оригиналните повърхности е поставена мека подложка, което придава по-луксозен вид, както и прави работите по-готини на пипане. Таванът пък е глътнал няколко квадрата алкантара, предимно кафеникава, като само в задната част е черна, което подобрявало гледката в огледалото за обратно виждане. Воланът? Черен пиано лак, ергономичен обръч и кафява кожа. Любопитен детайл при точно тази кола е, че макар и карана във Великобритания, българинът – да, този G 55 е на нашенец – е предпочел да управлява от лявата страна, само километражът е разграфен в мили.

Отвън? Ателието не са пипнали почти нищо, като изключим... целия екстериор облечен в матово черно фолио. Готин завършек е подписът на Vilner, този път в хромиран и поставен под могъщото означение G 55. Тази кола определено ни харесва, колкото и абсурдна да е идеята за подобна тяга в 2,6-тонен всъдеход с класическо отделно шаси. Макар, че когато сравним G 55 AMG с G 63, то първата версия изглежда разумна, колкото дизелово Civic. Разгледайте стилната работа на Vilner в галерията, след което кикнете на този струващ, колкото 5,5 Touareg-а Merc-AMG G 65 с 630 коня.

Много практичен и интересен!