Toyota патентова нова механична скоростна кутия, която сама превключва на неутрална предавка


16 Aug 2017

Много от големите производители, особено тези с по-мощни и луксозни модели, постепенно почти напълно изхвърлиха механичните скоростни кутии от колите си. Toyota, за разлика от тях, не само вижда бъдещето в ръчките, но и току-що патентова технология, която би могла да вдъхне нов живот на класическата скоростна кутия.

Патентът е за „контролен уред за автомобил и контролен метод за автомобил”, което не казва нищо. Според запознати обаче става въпрос за технология, която включва електронно устройство, предназначено да изключва от скорост механични скоростни кутии, при спускания, например.

На пръв поглед звучи напълно безполезно при съвременните автомобили, които не черпят енергия от двигателя при спускания на скорост. Смисъл обаче има, защото това ще улесни добавянето на система старт-стоп и при механични скорости кутии, а също ще позволява на колата да изключва от скорост в аварийни ситуации. Списание Road & Track са открили, че новата технология на Toyota заимства доста технологии от система, която Saab използва през 60-те. По това време шведските модели разчитат на двутактови двигатели, което значи, че за горенето е необходимо не само гориво, но и масло. Когато педалът на газта не е натиснат, например при спускания, двигателят не се маже достатъчно и решението на Saab е при спускания колелата да се въртят независимо от двигателя, за да се използва по-малко гориво.

Разработката на Toyota включва също софтуер и хардуер, които да пречат да измъчите двигателя с прекалено високи обороти - например, ако ви хрумне да минете от четвърта направо на първа. Тя също ще помага на начинаещи шофьори, в случай, че на светофара се опитат да потеглят на трета, вместо на първа.

Toyota не разкрива нито кога смята да представи технологията, нито в каква посока би я използвала или при кои модели. Ще следим въпроса...
 

Сбогом V10!