Vanderhall Venice е мотоциклет с 1,4-литров турбо мотор на GМ и лостчета зад волана от Opel Insignia

  • Галерия с 81 кадъра. Галерия с 81 кадъра.

17 Aug 2017

Мотор с предно? Да, но Vanderhall Venice е класифициран, като мотор, само и само за да стигне до пазара в САЩ, където се прави машината. Ако искаше тапия за кола, трябваше да мине през редица краштестове и изисквания, все законови норми от които са освободени мотоциклетите.

Та, колата…, тоест моторът прилича на други ретро закачки, като например Moran 3Wheeler, както същевременно се конкурира и с играчката Can-Am Spyder. Двигателят е 1,4-литров турбо с произход General Motors, а от концерна са взети и повечето останали части. Шасито е алуминиева вана, а панелите са пластмасови, няма карбон, няма екзотични материали, но тези вършат работа. Показателите на агрегата са добри за размера на возилото: 180 к.с. и 250 Нм, като имате предвид, че Venice тежи около 625 кг. Не е зле.

И е с предно предаване. Причината за това е стабилността. Шефът и основател на младата Vanderhall казва „Пробвахме няколко прототипа, в началото беше със задно, но не успяхме да решим проблема със стабилността… обръщаше се на праркинга…“ Та явно е с предно за добро, има и тракшън контрол, ABS, а скоростната кутия е 6-степенна автоматична.

Ако се загледате в конзолата зад готиния дървен волан ще видите лостчета, каквито сме пипали в Opel Insignia. В това няма нищо лошо, все пак източника на повечето компоненти е GM, а и вероятно това ще забележим само ние и още няколко човека. А и тези лостчета живееха и в Chevy Camaro, чиито дръжки на вратите бяха от Zafira. Глобализация, няма как.

Отклонихме се от темата, но возилото изглежда забавно, идва серийно с отопление на седалките, Bluetooth и още няколко екстри, като Venice е базовото изпълнение, което започва от 29 950 долара а Laguna е “Sport Premium” версията (58 850).

Лукс от Китай!