Гордън Мъри представи T.33 Spider – четвъртия си модел


05 Apr 2023

Ако Гордън Мъри все още ви е известен като създателя на McLaren F1, значи сте пропуснали факта, че британският инженер вече има собствена автомобилна компания (Gordon Murray Automotive) и че в нея има цели четири модела: T.50, T.50s, T.33 и отпреди няколко часа T.33 Spider.

 

Едва ли някой е очаквал роудстър от инженера, известен с абсолютната си мания към олекотяването и аеродинамиката. Но T.33 Spider е факт: със същия 3,9-литров V12 от Cosworth, който достига изумителните 11 100 об/мин на коляновия вал, произвежда 617 к.с. и тежи едва 178 кг.

Гениалният конструктор е съумял да направи покрив, който тежи колкото подложка за бира – всъщност това са два карбонови панела, които се прибират под предния капак (двигателят е отзад) и които нямат никакъв механизъм за сгъване. Това е позволило на роудстъра да е с едва 18 кг по-тежък от купето – 1108 кг. Мега! 

Промените са толкова малки, че дори не се е наложила различна настройка на окачването. Така че T.33 Spider ще се управлява точно като купето. Само че перчемът ви ще се вее. И ще чувате рева на 12-цилиндровия двигател доста ясно – задното стъкло, което разделя пътниците от атмосферното зверче, може да се сваля електрически за максимална акустична наслада. Колата дори е доста практична – под предния капак и в багажните отделения пред задните гуми се побират 295 литра багаж. Това е колкото побираше старото Polo..

Гордън Мъри се придържа към ексклузивността на моделите си. T.33 Spider ще бъде направен в точно 100 екземпляра. И те ще имат една голяма разлика, спрямо купето: автоматикът с планки за превключване си отива, при Spider ще се предлага само ръчна скоростна кутия. Причината е, че от целия тираж от 100 броя на купето T.33, само четирима са поръчали автоматик…

Така че роудстърът идва само с ръчка, три педала и единствената опция за трансмисията е по-дълга шеста предавка, в случай че предвиждате дълго пътуване по магистрала.

Всичко останало е проектирано според правилата на Голямата книга за суперколите: карбо-керамични спирачки, интелигентна активна аеродинамика (голяма част от която се случва в пода на колата), никакви сензорни екрани или глупости… Е, добре де, има Apple CarPlay и Android Auto, но това е простима глезотия.

GMA тепърва започва производството на T.50, след което ще премине към пистовия T.50s. Едва след него идва T.33 във варианти купе и роудстър. Дотогава може да запазите един от 100-те предвидени за производство T.33 Spider, стига да сте готови да се разделите с 2,15 млн. евро.

Сбогом V10!