Ariel разработват хиперкола с 1180 коня и 1800 Нм. Ще тежи 1,5 тона и ще вдига 160 за 3,8 сек
Ariel Motor не са ли онези откачено талантливи британци, които произвеждат най-бързите скелета в света? Онези, които правят Atom и Nomad? Абсолютно същите, само че този път те работят заедно с Delta Motorsport и Equipmake по проект наречен с двузначното ‘Hypercar’, идващо и от High Performance Carbon Reduction.
Колата ще бъде електрическа с по един мотор на всяко колело. Тоест 4x4, като всеки двигател е с диаметър 330 мм и се захранва от батерия с капацитет 42 кВтч. Работното напрежение е 680 волта, а общата мощност на машината ще бъде 1180 к.с. Въртящият момент е още по-впечатляващ 1800 Нм или с 200 повече от този на Bugatti Chiron. Това при прогнозна маса 1500 кг.
„Симулациите показват, че колата ще превърта гуми и при 160 км/ч,“ казва шефът на Ariel. „Затова се нуждаем от притискателна сила и на място, поради което гледаме към решения подобни на това при F1 болида Brabham BT46“. Тоест, ако не си спомняте, това е решение с вентилатори смучещи въздух изпод колата, с което я залепят за асфалта. Ariel работят по това, както и по конструкцията и окачването, докато . Equipmake отговарят за ел. моторите, трансмисията, пауър електрониката и инверторите, а Delta Motorsport са системата за разпределение на въртящия момент, батерията и турбината.
Турбина? Да, ‘Hypercar’ ще има газова турбина, която ще играе ролята на удължител на пробера. Тя ще се развърта до 120 000 об/мин за да генерира 47 к.с., които да „наливат“ ток в батерията. Самите енергийни клетки ще са достатъчни за около 200 км пробег, след което турбината ще влиза в действие.
Но защо Ariel са се захванали с подобно нещо, толкова различно от нещата, които правят по принцип. Причините са две, пряко свързани. Правителството на Великобритания осигурява финансиране на програма за иновации, като тук говорим за два милиона паунда. Повод по който шефът на компанията казва „Ако не се включим сега ще изостанем и няколко години вече ще правим антики. А и освен това този проект включва и разработки извън автомобилната сфера, които могат да бъдат полезни и другаде“.