BMW i3s е спортна версия на новото i3. Разполага със 184 коня и вдига сто за 6,9


29 Aug 2017

Баварците обновиха по-малката си i кола, която вече може да се поръча и във версия S. Тя е с 10 мм по-ниска от стандартната, следата и е с 40 мм по-широка, а джантите могат да бъдат 20-ки, които пък са по-широки от колелата предлагани за предходното i3. При S-ката също се монтира спортно окачване с по-твърди пружини, спортни анти-ролбари и въобще, ситуацията явно е спортна.

Задвижването? То разчита на ел. мотор с мощност 184 к.с. и 270 Нм (170 к.с. и 250 Нм при обновеното обикновено i3), които позволяват спринт от 0-100 км/ч за 6,9 сек (7,3 за не S-ската) и максимална скорост 160 км/ч. При нормалното i3 ограничителят на скоростта е с 10 км/ч по-надолу, а що се касае до пробега, BMW казват, че нормалната модификация минава до 300 км с едно зареждане според NEDC цикъла, а i3s 280 км. Немците също казват, че реално и двете автомобилчета могат да покрият над 200 км в градски условия. Разбира се, BMW още предлага т.н. Range Extender”, двуцилиндровия двигател с 33 коня, който да зарежда батерията, когато силите и се изчерпат, но ние бихме си взели чисто електрическа версия.

Въпросната батерия е литиево-йонната с капацитет 33 кВтч. Официалните данни за с какви темпове черпят от нея двете модификации са следните: между 13,6-13,1 кВтч на 100 км за нормалното i3 и 14,3 кВтч за S-ката. Причината спортната версия да е по-икономична е оптимизация на лагерите на мотора, намаления клиренс и още няколко работи. Зареждането също е оптимизирано, BMW предлага нова i Wallbox станция за инсталиране в гаража с която може да „сипете“ ток за 180 км за 3 часа. Визуалните промени? ? Серийно колата идва с ELD фарове, ревизирани са броните и още няколко детайла, с които i3 да посрещне 2018-та.

А да, в прессъобщението на BMW присъства и следното изречение: ‘Bringing outstanding driving dynamics to the electric vehicle segment, with instantaneous torque, superb traction and precisely controllable drifts’. Кое му е интересното? Две неща, частта преди първата запетая, към която Tesla могат да предявят претенции, както и последната част ‘controllable drifts’ – i3 явно може да забавлява и с дрифтове. Супер.

Фенове сме! A вие?