Alfa 33 Stradale стана на 50. Остава все така секси. Галерия

  • Alfa 33 Stradale. 50 години не ѝ личат. Разгледайте галерията. Alfa 33 Stradale. 50 години не ѝ личат. Разгледайте галерията.
  • Днес да си известен означава да те има във Forza 5. Днес да си известен означава да те има във Forza 5.
  • Задницата е не по-малко секси. Лекото купе тежи едва 700 кг. Задницата е не по-малко секси. Лекото купе тежи едва 700 кг.
  • Пет екземпляра се преработени от най-големите дизайнерски ателиета на онова време. Не всички са сполучливи и нито едно не се доближава до чара на оригинала. Този екземпляр е на Italdesign Giugiaro Пет екземпляра се преработени от най-големите дизайнерски ателиета на онова време. Не всички са сполучливи и нито едно не се доближава до чара на оригинала. Този екземпляр е на Italdesign Giugiaro
  • Bertone Bertone
  • Pininfarina Pininfarina
  • Още една версия от Bertone Още една версия от Bertone

04 Sep 2017

По време на италианската Гран при Alfa Romeo отбеляза юбилея на един от най-красивите си модели – 33 Stradale. Иконата от Северна Италия е официално представена на света по време на италианското състезание през 1967 г. Това значи, че 33 Stradale ни радва вече 50 години. Не ѝ личат.

Заедно с Lamborghini Miura 33 Stradale е смятана за една от първите суперколи. Сексапилната каросерия се допълва от силна за времето си състезателна технология от Tipo 33. Добавката към името Stradale подсказва, че става въпрос за шосейна версия на пистова машина.

Към красотата на 33 може да добавим и изключителна рядкост. Alfa произвежда едва 18 екземпляра, много от които вече не съществуват. Освен неминуемите загуби поради катастрофи, лоши условия на съхранение и немарливост, пет екземпляра от и без това малката серия са преобразувани в концептуални модели от големите дизайнерски къщи като Pininfarina и Bertone. Не можем да кажем, че резултатът дори се доближава да елегантността на оригинала, така че тези екземпляри са по-скоро петно върху дизайна на Франко Скалионе. Вижте ги в галерията.

Смята се, че днес са останали около 6-7 екземпляра от колата. Всеки един от тях се задвижва от двулитров V8 с директно впръскване и червена зона при 10 000 об/мин. Максималната мощност от 230 к.с. е била достатъчна да ускори тежащото едва 700 кг купе до 100 км/ч за под 6 секунди с максимална скорост над 250 км/ч. В момента е практически невъзможно да се намери 33 Stradale за продажба, като се смята, че ако някой от малцината колекционери, които я притежават, решат да продават, цената ще надмине 10 млн. долара.

Ако имате път към Museo Storico на Alfa в Милано, ви препоръчваме специалната изложба, посветена на модела. Тя ще включва концептуалните Carabo, Iguana, 33/2 Speciale, Cuneo и Navajo, изградени върху платформата на 33 Stradale, а също състезателните 33/2 Daytona, 33/3, 33 TT12 и 33 SC12.

Много практичен и интересен!