Mercedes намали обема на S 63 AMG с 1,5 литра. Колата обаче генерира 612 коня и е по-бърза от S 65

  • Галерия с 46 снимки. Това е Merc-AMG S 63 Coupe, ще видите и кабрио версията, а от 26-та снимка нататък ви чака топ модификацията S 65 AMG, също като купе и кабрио. Галерия с 46 снимки. Това е Merc-AMG S 63 Coupe, ще видите и кабрио версията, а от 26-та снимка нататък ви чака топ модификацията S 65 AMG, също като купе и кабрио.

05 Sep 2017

Какво? Заглавието е абсолютно точно. Mercedes обнови Coupe и Cabriolet модификациите на топ модела си S, като в това число влизат и AMG версиите S 63 и S 65. А най-голямата техническа новина покрай тях е подмяната на 5,5-литровия V8 на 63-ката с нова топ версия на 4-литровия битурбо V8. Моторът е по-малък, но генерира с 27 коня повече от стария. Що се отнася до дизайна, най-сериозна е промяната в предницата на двата модела, които също вече носят по-зъбената решетка ‘Panamericana’, която доста им отива. Отзад пък носят нови стопове със ставащата все по-популярна OLED технология.

Явно се оказва, че спадът в обема на мотора с бутилка минерална вода се е отразил добре на Mercedes-AMG S 63 AMG. Модификацията вече разполага с 612 к.с. и 900 Нм – ако си спомняте, преди няколко години толкова коне генерираше 6-литровият V12 на 65-иците. В резултат на това и на новата AMG SPEEDSHIFT MCT 9G скоростна кутия, Merc-AMG S 63 Coupe и Cabriolet вдигат 100 км/ч от място за 3,5 секунди. Това е с шест десети по-добро време от спринта на 65-иците, факт дължащ се на това, че V8 модификациите са по-леки със 100 кг, при едва 18 коня повече за S 65, както и AMG Performance 4MATIC+ задвижването вървящо S 63.

Mercedes-AMG S 65 Coupé и Cabriolet продължават да бъде върха на разточителството. Техният 6-литров битурбо V12 запазва параметрите си – 630 к.с. и 1000 Нм, който отиват само към задните колела през 7-степенна AMG SPEEDSHIFT TCT 7G кутия. Стойности достатъчни да ускорят купето и кабриото до 100 за 4,1 секунди. Четири и едно до сто за открит автомобил с маса 2,2 тона хич не е зле. За спирането на двата колоса отговарят нови предни дискове с диаметър 390 мм и 6-бутални апарати, а отзад се въртят 360-милиметрови дискове. Опционално се предлага и още по-мощна система с 420-милиметрови „тави“ отпред. Що се отнася до максималната скорост, и двете версии на S 63 и S 65 са ограничени на 250 км/ч, като с AMG Driver’s Package електронната спънка се отмества до 300 км/ч.

Лукс от Китай!