Opel Insignia GSi Sports Tourer BiTurbo e спортно комби с дизелов мотор и 210 коня
Тази кола идва с три новини: едната е, че Insignia GSi вече се предлага и като комби Sports Tourer, а другата е новият дизелов мотор на Opel. Агрегатът е 2-литров с две турбини, развива 210 к.с. при 4000 об/мин и още по-добрите 480 Нм от 1500 об/мин нагоре.
Третата? Ами, че вече ще има дизелова GSi-ка. Opel направиха умен ход връщайки легендарното означение, а това че ще слагат значката с трите букви и на нафтови коли, не трябва да притеснява феновете на марката и не е нещо нечувано (помните как Skoda изкара и нафтова Octavia RS).
Освен новия нафтов мотор, доста добре изглеждащото комби Opel Insignia GSi Sports Tourer BiTurbo разполага и с двойно предаване с вектнорно разпределение на въртящия момент. Системата работи с два съединителя на задната ос, които заменят традиционния диференциал - схема, която е без аналог в класа, казват от Opel. Скоростната кутия е 8-степенна автоматична и идва в комплект с планки зад волана.
Динамиката? Все пак говорим за GSi. Колата не е светкавична – ST определено не е конкурент на Audi RS 6 Avanat -, но показателите са прилични: 0-100 за 7,9 и максимална скорост 235 км/ч. Всъщност, спринтът можеше и да е по-добър, но да не бъдем алчни.
За GSi пуристите Opel е подготвил якото комби и с бензинов мотор. Той също е 2-литров, но с една турбина и развива 260 к.с. и 400 Нм. С него GSi Sports Tourer вдига сто за 7,5 и спира да ускорява при 245 км/ч, а трансмисията също е 8-степенна автоматична.
Стандартно GSi-ките идват с FexRide адаптивно шаси, като настройките влияят също на кормилното управление, смяната на предавките и отзивчивостта на газта. Имате Standart, Tour и Sport, а режимът Competition се активира чрез двукратно натискане на бутона на ESP-то. Разгледайте галерията на комбито, чийто багажник може да глътне до 1665 литра багаж, след което кликнете на седана долу.