Singer или Ruf? Кой прави по-добрите Porsche-та?


11 Sep 2017

Това питаме вас, защото принципно двете фирми имат различен подход, както и изпълнение на нещата. И в двата случая обаче резултатите са по-добри 911-ки, отколкото колите са излезли от фабриката на Porsche.

Singer. Те не просто възстановяват или модифицират Porsche 911 (964), а го правят с огромна любов и респект към марката и наследството и. Базираната в Калифорния компания не прави просто тунинг, те поставят на дейността и продуктите си етикета ‘Reimagined’, който пасва изключително добре. И тук говорим за коли от по над 500 000 долара.

Какво точно правят Singer? Зависи какво им поръчате, но най-пълните преработки включват подмяна на повечето панели с карбонови, хипер детайлна преработка на 6-цилиндровите въздуши боксери, които след това развиват между 300 и 390 к.с. Керамични спирачки и окачване Ohlins в 911-ка 964? Singer са магьосници. За база използват 964-ката заради супер доброто и окачване, а визията е вдъхновена от първото 911. Завършеното Singer Porsche може да бъде с до 230 кг по-леко, а качеството е нереално – фугите между панелите например са по 4 мм.

Но Singer реално не продават автомобили, а услуга. Това е нещо, което те държат да бъде подчертано и дори го има в писмен вид в края на това готино видео, в което основателят на Singer Vehicle Design говори. Той се казва Роб Дикинсън и за изненада на много хора, освен безобразно влюбен в Porsche 911 и педантичен в работата си по преобразяването на 964-ки, той е и рок певец, британец. При това не само рок певец, а братовчед по бащина линия на... Брус Дикинсън, вокала на Iron Maiden.

Ruf. Годината е 1987, пистата е „Нардо“ в Лече, Италия, а в деня за тестове на овала са се явили няколко автомобила. Porsche са докарали култовото 959, Ferrari тестват Testarossa, Lamborghini изпитват Countach 5000S, а малкият немски тунер Ruf e подготвил CTR, автомобил базиран на тогавашното 911 Carrera 3.2. Въпросният ден е мрачен, а мощният 469 к.с. CTR е боядисан в ярко жълто. Фотографите на ‘Road & Track’ го наричат ‘Yellow Bird’ и оттогава насам светът приема прякора на този автомобил. Автомобил, който в този ден вдига 342 км/ч, което реално го превръща в най-бързата серийна (макар и серията да е малка) кола в света. Изумително постижение не само за 87-ма, но и за наши дни.

Тази година се навършват 30 години от това добро дело и Ruf напомнят за него по внушителен начин. В Женева тунерът представи жълтата кола, която виждате на снимките, изцяло карбоново 911, чийто параметри са... потресаващи. Карбонови са не само външните панели, но и шасито, в резултат на което колата тежи 1200 кг. Окачването в четирите края е с двойни А-раменни носачи, спирачките са карбо-керамични дискове – 380 мм отпред с 6-бутални апарати и и 250-милиметрови отзад с 4 бутални апарати.

Сериозна спирачна сила с причина. Причината се намира в задната част на колата и е с обем 3,6-литра, с две турбини и генерира 710 к.с. при 6750 об/мин и 880 Нм при 2750 об/мин. Боксерният шестак използва архитектура на Porsche, но е направен изцяло от Ruf, които са разработили и 6-степенната ръчна трансмисия. Пакетът е покъртителен. Този нов Yellow Bird вдига 100 км/ч от място за под 3,5 секунди, а 200 за под 9. Максималната скорост е над 360 км/ч. Триста и шестдесет километра в час. С тях Ruf CTR оставя в огледалата си коли, като Lambo Aventador S, Ferrari 812 Superfast и още куп екзотики.

Ta, Singer или Ruf? Разгледайте галерията, като може да кликнете също на тези коли в текста, който са линкове и водят до интересни видеа и материали за двете марки. Или пък най-доброто 911 не идва от тези две фирми? Дали пък не е дело на маниаците от Gunther Werks? Кликнете на това брутално 993 струващо 525 000 долара за да прецените.

Фенове сме! A вие?