Новата хибридна S-класа е по-икономична от Prius

  • 14 снимки с най-икономичната S-класа - задоволява се с 2,1 л/100 км 14 снимки с най-икономичната S-класа - задоволява се с 2,1 л/100 км

14 Sep 2017

Абстрахирайте се от факта, че моделните означения на Mercedes отдавна нямат нищо общо с обема на двигателя и преглътнете още един удар в ковчега на разумното мислене. Пред вас е новият S 560e, който не е нищо друго, а хибридна 3-литрова лимузина. И още по-прозаично - обновен вариант на плъгин S-ката.

За основа служи S 450 с неговия 3-литров V6 и 367 к.с. Тези числа са запазени и подкрепени от електромотор с 90 кВт (122 к.с.) и 440 Нм. На мястото на стария 7-степенен автомат е поставена 9-степенната трансмисия на концерна, като електромоторът е вграден в преобразувателя на въртящия момент. Това е освободило място в багажника, въпреки че батерията е с увеличен капацитет и вече има 13,5 кВт. Те са достатъчни за точно 50 км изцяло електрическо задвижване. Числото е кръгло, за да осигурява на богатите китайски мениджъри възможността да отидат до работа изцяло на ток и да се възползват от финансови облекчения, каквито няма за коли, минаващи под 50 км на електричество.

Средният разход за първите 100 км след зареждане ще бъде 2,1 л/100 км, става ясно от прес съобщението на компанията.

Много по-вълнуващи обаче са новите системи за пестене на гориво на борда. Те са подтикнати повече от екологични, отколкото от икономически подбуди, но това в случая няма значение. Педалът на газта става умен. Той може да ви уведоми с пулсиране, ако софтуерът на борда смята, че десният ви крак трябва да си почине и функцията за движение по инерция да поддържа скоростта единствено с помощта на електромотора. Освен това педалът ще подсказва кога сте близо до включването на двигателя с вътрешно горене - нещо, което никой друг хибрид не прави и намираме за полезно. Лимузината също така ще дава информация дали следва спускане, изкачване или светофар, за да съобразите подаването на газ с терена и така да спестите на планетата още някой и друг грам въглероден диоксид, застрашаващ ледниците в Алпите.

Подобно на електрическите автомобили, S 560e дава възможност да затоплите или охладите интериора с приложение за телефон, преди още да сте тръгнали към гаража.

 

Първородната Godzilla!