Mercedes-Benz GLC F-Cell е най-високотехнологичната кола на IAA 2017

  • Галерия с 25 снимки на GLC F-Cell Галерия с 25 снимки на GLC F-Cell

17 Sep 2017

Mercedes-Benz GLC F-Cell не само е първият водороден модел на Mercedes, предназначен за серийно производство, а е най-високотехнологичният продукт от целия автосалон във Франкфурт. Симпатичният семеен кросоувър крие под каросерията две супер модерни системи за задвижване. По същество колата е електрическа и се задвижва от батерия, както всяка нормална Tesla. Тази батерия може да се зарежда както от кабел, така и индукционно (поне това обещават от компанията за серийния модел), което само по себе си вече е крачка напред. Голямата новина обаче е водородната клетка на борда, която използва въпросния газ за гориво, с което произвежда още енергия за батерията. Така GLC F-Cell има два екологични източника на енергия, което го прави най-чистия хибрид на света.

Батерията сама по себе си е достатъчна за пробег от 50 км, а водородната клетка добавя още близо 400 за общо 437 км пробег. Мощността на системата е 200 к.с., въртящият момент – 350 Нм. Всички чаркове са побрани в 30% по-малко пространство, спрямо предишните прототипи, така че багажникът е свободен за обичайните чанти, детски колички и баскетболни топки.

Mercedes изтъква и други предимства на последното си поколение водороден автомобил. Намалили са употребата на платина с 90%, което прави системата много по-евтина. Батерията има капацитет от 13,8 кВтч и заедно с електромотора се намира близо до задния мост. Двата карбонови резервоара за водород събират 4,4 кг, като зареждането отнема едва три минути.

Предимството на GLC F-Cell пред обикновените хибриди е очевидно – той никога не използва бензин или дизел и съответно единственото вещество, което излиза през резервоара му, е чиста вода. Проблем пред масовото му разпространение обаче ще бъде високата цена (все още не е оповестена) и слабото разпространение на водородни станции, което значително изостава от това на електрически такива.

 

Много практичен и интересен!