Начало \\ Автомобили Mercedes-AMG E 63 S срещу Audi RS 6


27 Sep 2017

Да, двете коли имат и доста разлики, но сравняването им е неизбежно, а и доста интересно. Защо да е неизбежно? Ами, защото години наред Audi RS 6 Avant на практика бе единственият избор за мега комби с двойно предаване, чиято репутация на супер практичен бияч на супер мега коли, придоби бетонна тежест. От преди броени дни обаче в сегмента се намеси още един играч – Porsche, при това по доста екзотичен начин, което дава интересна възможност за сравнение на доказания играч и на новака. Като под „новак“ визираме влизащата с гръм и трясък в играта на хипер комбитата хибридна Pana Turbo S E-Hybrid Sport Turismo – 680 к.с., двойно предаване и 310 км/ч.

Когато говорим за супер практични… супер коли с четири задвижващи колела, няма как да пропуснем и Mercedes, който доскоро правеше мега комбитата си само със задно. Докато не пусна най-новия E 63 с 4 Matic, 612 коня и 0-100 за 3,5 секунди. Него обаче няма да вкарваме между шамарите на конкретната публикация, защото ще разгледаме борбата в рамките на семейство VAG (повече за мега Benz-a ще научите, кликвайки на снимката долу). Та, 2017 Audi RS 6 Avant в топ изпълнението с разширение ‘performance’ срещу още топлата Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo.

Размерите и обемите. Колата на Porsche може и да не е класическо комби, като тази тази на Audi, а Shooting Brake, но полезният обем си е полезен обем. В нормални условия Sport Turismo побира минимум 425 литра зад задната си врата, а при бутане на облегалките на задните места влизат до 1295 литра. Тук RS 6 води убедително с 565 литра и 1680 при „разтребване“ на втория ред. Що се отнася до габаритите – Porsche-то e дълго 5049 мм срещу 4979 мм за Audi, междуосието на Pana e 2950 мм срещу 2915 мм при Avant, височината е 1432 мм (1461 за Audi), а широчината на Sport Turismo e 1937, с милиметър повече от тази на колата от Инголщат. Колко тежат? Хибридната установка и батерията се отразява на Panamera: 2400 кг срещу 1950 за RS.

Задвижването. Тук става интересно. Най-мощната Panamera е хибрид: 4-литров (3996 куб. см) битурбо V8 с 550 к.с., който работи заедно с ел. мотор със 136 к.с. Комбинираната мощност на системата е 680 к.с., а въртящият момент е масивните 850 Нм, идващи още при 1400 об/мин. Audi разчита на „старомодно“ (разбирайте чисто бензиново) задвижване, също под формата на 4-литров (3993 куб. см) V8 с две турбини, директно впръскване и 605 к.с. в изпълнението ‘performance’. Максималният въртящ момент пък е 700 Нм и идва от 1750 об/мин, но ‘overboost’ функцията го качва временно до 750 Нм. Що се отнася до скоростите и предаването, Panamera разчита на 8-степенна PDK и двойно предаване, а RS 6 Avant на 8-степенен автоматик хидротрансформатор и системата quattro.

Динамиката. Тук става още по-интересно. Audi RS 6 Avant performace ускорява от 0-100 км/ч за едва 3,7 секунди, а от 0-200 за доста добрите 12,1 сек. По-тежкото с над 400 кг Porsche изпълнява същите дисциплини за съответно 3,4 (с лаунч контрол) и 8,5 секунди. Не трябва забравяме, че колата от Щутгарт (реално Лайпциг, там се произвежда, а купето в Хановер) е със 75 коня по-мощна и със 100 Нм по-способна, като въртящия момент на ел. мотора се стоварва още на мига. Що се отнася до максималните скорости, Audi вдига 305 км/ч, а Porsche 310 км/ч. Същото може да се движи с до 140 км/ч и само на електричество.

Разходът на гориво. Темата е доста спорна, но понеже Panamera-та е хибридна, няма как да я пропуснем. И понеже от Porsche са обявили заводски (тоест лабораторен) среден разход по NDEC (New European Driving Cycle) системата от смееешните 3 л/100 км. Убедени сме, че колата може да бъде доста икономична за 2,4-те си тона и за това, което може да демонстрира, като динамика, но се съмняваме, че в реалния живот повечето хора ще постигат нещо различно от 7-8 литра на сто. Каталожните данни на Audi за RS 6 Avant сочат 9,6 л/100 км, които изглеждат доста по-постижими.

Цените. В родината си Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo започва от 188 592 евро, а Audi RS 6 Avant performance е с точно 66 892 евро по-достъпно – 121 700. Евтиния… За сравнение, разликата между двете коли е повече от едно чисто ново Audi RS 3 Sportback, което струва 55 900 евро.

Разгледайте галерията, повече снимки на двете коли може да намерите, като кликнете на съответните тук в текста. А след като го направите пък може да се запознаете и с данните на третият сериозен опонент в играта на мега комбитата - Merc-AMG E 63 S. Кликнете на него за подробностите.

Текст и Photoshop: Иван Монев

Сбогом V10!