Този карбонов Nissan GT-R е направен за рекорд на „Ринга“. По-лек е с 350 кг и е мощен 1100 коня

  • Галерия с 34 снимки. Галерия с 34 снимки.

17 Oct 2017

Триста и петдесет килограма хич не са малко. Един сериен Nissan GT-R тежи около 1750 кг, така че този явно индикира на кантара около 1,4 тона. Как е постигнато това? Ами, хората от Litchfield, британскa фирма за силов тунинг и не само, са подменили абсолютно всеки панел от купето с карбонов еквивалент. Изключение е само задната броня, а някои от аеро елементите са взети от GT3 колата на Nissan.

За разлика от последната обаче, този Nissan ‘LM1 RS GT-R’ е напълно легален за шосейна употреба, което е и един от най-интересните факти. Поръчан е така от австралийски клиент с идеята да се превърне в най-бързата кола на „Нюрбургринг“.

Litchfield са модифицирали и сменили толова компоненти, че изреждането им би заело няколко страници. Ще споменем само, че двете турбини на BorgWarner са едно към едно с тези, които ползват в IndyCar. Изпускателните колектори са от екзотичната сплав Инконел, двигателният отсег е изолиран със… злато, а окачването е с елементи Öhlins. В резултат на силовия тунинг колата генерира 1100 к.с. и 1185 Нм. Дали ще счупи рекорда на „Ринга“? Ще трябва да почакаме за да разберем.

Много практичен и интересен!