BMW R 1200 RS ConnectedRide „си говори“ с други мотори и коли, вижда дали кръстовището е безопасно за преминаване


17 Oct 2017

Как става номерът? Ами, основно чрез системата V2V (Vehicle to Vehicle Communication), мрежа свързваща всички коли и мотори (или по-скоро която трябва да свърже всички коли и мотори в бъдеще). Тя работи заедно с т.н. D-GNSS (Differential-Global Navigation Satellite System) система, която определя местоположението на превозните средства с педантична точност, за да си създаде моторът представа кой откъде идва и с каква скорост. Идеята е също байковете и колите да могат да си „казват“ и когато има по-напечена ситуация на пътя. Например ако на 1000 метра пред вас се движи моторист, който набие рязко спирачките по някаква причина,  вашия мотор (или кола) ще получи сигнал мигновено за да предприеме мерки.

Системата е разработка на BMW Motоrrad, но и не само, защото немците се договориха с Honda и Yamaha за съвместно развитие не V2V комуникацията. Общите усилия са по-ефективни, а и без въвеждането на единен стандарт комуникацията между возилата на различните марки не би била възможна. По този повод японците показаха своите мотори екипирани с аналогична техника за безопасност, като BMW R 1200 RS ConnectedRide. Това са Honda CRF 1000 L Africa Twin и Yamaha Tracer 900, които също са прототипи. Системата за обмен на данни между превозните средства обаче е все по-близо до масовото производство, а основният проблем не е технически, а именно там, в масовостта, защото тя е необходима за да заработи ефективно взаимодействието между машините. За целта и трите марки приканват и други производители да се присъединят към общата кауза, а въпросната система е предмет на обсъждане на ‘CMC Conference 2017’, където бяха показани въпросните мотори.

Фенове сме! A вие?