Ето го Polestar 1. Хибрид с 600 коня и 1000 Нм, който не е Volvo


17 Oct 2017

Това е нещо ново. Вероятно ви прилича на Volvo и причината е, че производителят на бялото купе е Polestar – доскорошният придворен тунинг майстор на шведската компания. След дълго очакване първият самостоятелен автомобил на Polestar най-накрая е готов и беше представен днес в Шанхай. Купето с две врати и 2+2 места е първият и вероятно единственият хибриден модел на марката, която обяви, че ще се стреми да произвежда изцяло електрическа гама. Засега обаче технологията на компанията майка Volvo не е напреднала толкова. Ето защо за задвижването на „единичката“ се грижат едновременно четирицилиндров двигател и два електромотора.

Колкото и Polestar да е отделна марка, то все пак платформата е познатата мащабируема архитектура от Volvo S90, V90 и XC90. Около половината от частите в колата обаче са уникални за марката и не се използват при Volvo. Между тях са каросерията от въглеродни влакна и електронното окачване Öhlins. Благодарение на въглерода Polestar 1 осигурява с 45% по-голяма устойчивост на усукване от тази при Volvo. Не е зле за първи модел, нали?

Да се върнем на задвижването. Предният мост е поверен на двулитровия мотор, познат ви от шведските модели. Партнират му два електромотора с общо 220 к.с., а системната мощност достига 600 к.с. Polestar обещава 150 км изцяло на ток, което е най-големият електрически пробег за който и да е хибрид на пазара.

За спирането се грижи Akebono, като апаратите са с шест бутала и 400-милиметрови дискове.

Ако все още името Polestar тъне в мъгла за вас, то нека разбулим част от плановете за бъдещето му. Polestar започва офанзивата си с инжекция от 640 млн. лв. от Geely (китайския собственик на Volvo). От сега е ясно, че всички серийни модели на марката ще бъдат изцяло електрически, а първият ще е готов в средата на 2019 и до голяма степен ще възпроизвежда купето от снимките тук. Ще се произвеждат в Чънду, Китай, в завод, който в момента се строи. Polestar 2 през 2019 ще бъде компактен седан, насочен директно срещу Tesla Model 3. Портфолиото на Polestar първоначално ще се ограничи до три автомобила – третият ще бъде кросоувър от среден клас, също изцяло електрически, който, предполагаме, ще носи поетичното име Polestar 3.

Моделите на Polestar няма да се продават по установения начин, а изцяло онлайн. Те ще се предлагат в лизингови планове с включено пълно обслужване, които ще предвиждат използването на други модели на марката и на Volvo – например семейно комби за лятната ваканция.
 

Най-технологичният модел на марката?