Карахме обновеното BMW Серия 4 в модификация 430d xDrive и в цвят ‘Snapper Rocks Blue’. Какво е новото?

  • Галерия с 22 снимки. Галерия с 22 снимки.

25 Oct 2017

Баварците наричат фейслифт програмите си LCI от Life Cycle Impulse, а в случая с BMW Серия 4, „импулсът“ идва и с нова гама цветове. Конкретният носи името ‘Snapper Rocks Blue’ и прави колата доста… забележима. За пръв път въпросът „Много як цвят“ доминираше от „С какъв мотор е?“, по време на тестовия уикенд. Боята наистина е готина и не е по-скъпа от другите металици за модела – 1800 лв. допълнително.

Какво ново има още по LCI Серия 4? Една от най-съществените промени е въвеждането на серийни ‘bi-LED’ фарове, които може да познаете по шестоъгълните мотиви вътре, като без доплащане BMW компелторват колата и с LED светлини за мъгла. Задните стопове също са нови и LED, нова е и гамата от джанти – в случая колата разполага с 19-ичнови ‘Double-Spoke 704 M’ колела (2325 лв. допълнително) и гуми с различен размер за двете оси, защото тази 430d xDrive е в изпълнение M Sport.

Новото вътре? Нещата не са много. Някои апликации, нови детайли по M волана, много удобен, като тестовата кола е и с ‘Hexagon/Alcantara Anthracite’ тапицерия на седалките (част от М Sport пакета). В резултат на добавените опции цената на автомобила е нараснала с 30 хил. до 132 800, което не са малко пари.

Не са малко пари, но това е може би най-удачната дизелова модификация на Серия 4 Купе – 430d xDrive. Най-удачна, защото 3-литровия мотор генерира напълно приличните 258 к.с. и повече от приличните 560 Нм, с които купето вдига сто за 5,2 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч, а комбинирания разход по официални данни 5,2-5,4 л/100 км. Нашият разход за около 1200 км (хиляда от които извънградско, а останалите в града) бе около 7 на сто, което е напълно очаквана и приемлива консумация.

Как се усеща колата? Колкото и тривиално да звучи, усеща се доста яко. Първо когато сте отвън, видът и ви радва - цветът и купе формата си партнират силно, а новите светлини придават допълнителна агресия на Серия 4. Динамиката също отговаря на очакванията – 435d e върха на дизеловата гама с 313 коня и 4,7 до сто, но тази 430 никога няма да ви накара да поискате повече. Освен, ако току-що не сте слезли от 35, само тогава ще имате проблем с решението.

Фаровете са убийствени. Правят нощта ден, но трябва да се отбележи, че в случая са добавени още 2400 лв. за да бъдат LED светлините адаптивни. Това е една от най-смислените опции, като тези фарове значително намаляват умората и стреса от шофиране през нощта и при лоши атмосферни условия.

Пътното поведение също е за пример. Окачването е адаптивно, избирате режимите от превключвател, като дори най-твърдата настройка не е некомфортна. Системата xDrive пък се грижи да държите зададената посока и да отбиете рязко и неконтролируеми встрани.

Минуси? Както често се случва при тази марка, основният недостатък е високата цена, но ако конфигурирате разумно може да получите прилична Серия 4 за малко над 100k.

Текст и фотография: Иван Монев

Първородната Godzilla!